21 oktober 2021

En liten Tankeruta


I somras förälskade jag mig i en liten tavla på en utställning där Tjärngänget ställde ut sina alster under temat "Gränslöst" i Galleri Ladan på Åkerö i Leksand. Den heter Tankeruta och är ett textilcollage av Ann-Ki Jones. 


Den sitter på tavelväggen vid tv:n och jag tittar på den varje dag.


Den har gott sällskap av en akvarell från St. Ives Cornwall av falukonstnären Thomas Wallin. Också den en kärlek jag inte kunde motstå från en av hans utställningar för sådär 25 år sen. Alla tavlor jag har på väggarna är förälskelser. För mig är det viktigt att bara omge mig med saker jag mår bra av och tycker om. Och nu kan jag vila blicken på min lilla Tankeruta.

Har ni nån förälskelse på väggen?

4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Mina barn och barnbarn 🥰
Trevlig kväll!

lisashus sa...

Vilken ljuvlig tavla och fin titel! Visst är det viktigt med saker man tycker om och som man blir påmind om varje dag. Vilka fina alster du har.
Jag har flera konstverk på mina väggar och alla har en fin betydelse.
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

Här hänger det också konst som är minnen och förälskelser i dem.
Tavlor som förknippas med gubbens barndom. Tavlor som min mamma har gjort. Även som min morfar har målat, gubbens farbror och släkt från min sida.

Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Två verkligen vackra tavlor...jag är dålig på tavlor. Tyvärr. Jag har väl någon fårbild jag fotat...jag målar ju mycket akvarell men det blir inga tavlor av det heller :)
Söndag igen!
Kram från Titti