5 december 2019

Harriet och Olle är här!

 

Den har kommit nu! Tryckt och klar och jag kan hålla den femte boken i min hand! Lika fantastiskt känns det varje gång och lika pirrigt... vad ska mina läsare tycka? Själv älskar jag den... såklart!

Harriet och Olle är en lågmäld feelgood-roman som handlar om hur livet förändras när tillfälligheter blir händelser som ingen väntat sig. En berättelse om uppbrott, insikt, glädje och kärlek, blandat med smörstekta abborrfiléer, lite tjärdoft... och en gammal cd med Chet Baker.



Ett sammandrag ur boken...

Harriet lever i ett äktenskap där hon materiellt sett har allt hon kan önska sig men där hon känner sig kvävd och själsligt förminskad. Hon har aldrig riktigt passat in i det liv hennes man vill leva. Hur ska hon någonsin kunna göra en förändring utan att såra honom? Hon borde vara tacksam över sitt fina liv! Men en dag går det inte längre...

Olles morgon börjar oftast på samma sätt. Först frukost, sedan en pipstopp på verandan medan han funderar över hur dagen ska bli. Han delar sitt förnöjsamma liv med katten Frank i stugan vid sjön. Där odlar han grönsaker, funderar på att skaffa bin, fiskar från ekan och övar på att lära sig spela munspel. Och under de långa mörka vinterkvällarna täljer han slevar och en och annan skata i lugn och ro framför brasan.


Om du vill köpa Harriet och Olle så mejla mig och uppge namn och adress så ger jag dig mer information. Boken är på 308 sidor och kostar 189:- plus PostNords frakt 59:-. Min mejladress är evamari4@telia.com Jag signerar boken, men om du vill ge bort den i present eller julklapp och vill få ett annat namn skrivet än ditt eget så berätta det tydligt i mejlet.

Harriet och Olle finns dessutom att köpa på Kol & Rosor och hos Akademibokhandeln här i Falun.

Är du sugen på någon av de tidigare böckerna, Café Trädgårdslyckan, Livet efter Mats, Jag är Nora och Piongården så kan du köpa dem också.

Önskar er fina dagar!

9 kommentarer:

Vform sa...

GRATTIS och Lycka till med försäljningen! Låter spännande den där ... undrar vad som händer ...
Önskar dig en skön helg och andra advent!
Vi har helgdag även i morgon då Finland firar sin etthundraandra självständighetsdag!
Kram Vivan

Eva-Lotta sa...

Åh, vad roligt! Så fin den ser ut! Jag vill absolut ha en, men får vänta ett tag, har varit tuffa månader, med ekonomiska smällar slag i slag, men snälla, spara en bok, jag kommer att beställa!

Vit Hortensia sa...

Vilken vacker bok! Smörblommorna ser ut som om de ligger i färska nyplockade buketter där på bokomslaget! Förstår att det känns spännande, och jag tror inte dina böcker blir några hyllvärmare. Perfekt att ha utgivning nu till jul. LYCKA TILL MED FÖRSÄLJNINGEN <3
Varm kram till dig!
Birgitta

lisashus sa...

Så härligt och GRATTIS till ännu en bok! Vilket underbart omslag den har dessutom! Önskar dej all lycka med nya boken, och jag vill självklart beställa ett exemplar. Jag mejlar!
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

Stort grattis och lycka till nu med din försäljning.
Kram Carin

Lena sa...

Så vacker framsida! Lycka till med försäljningen! Innehållet låter lika lockande, så jag mejlar dig!
Kram

MirandaMaräng sa...

Stort Grattis! Ska bli spännande att läsa!
Trevlig Helg & Andra Advent
Kram

Isas Trädgård sa...

Stort Grattis Eva-Mari till nya vackra boken !
Magiskt omslag - smörblommorna ser ut som dom ligger ovanpå boken, så vackert !
Har älskat dina tidigare böcker och kommer säkert att älska den här också. Mailar dig !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Hélène sa...

Hello Eva-Mari,

I would have ordered your books with pleasure but unfortunately I cannot read swedish.
Congratulations for your 5th book !

Helene