30 november 2018

Boken är klar... Piongården är här!


Piongården är tryckt och klar och jag har den i min hand. Ofattbart. Att än en gång se någonting jag skrivit som färdig bok är magiskt. Jag vänjer mig aldrig fastän den är min fjärde roman... en lika overklig känsla varje gång!

Den här gången har det gått fortare än tidigare att skriva. Kerstin Fontin har varit en enkel karaktär att berätta om, på något sätt har berättelsen skrivit sig själv. Förutom i början när hon inte alls gillade de namn jag gav henne, Ruth passade absolut inte, inte heller Karin. Men Kerstin var hon nöjd med... då var jag det också. Hon har varit en trevlig bekantskap, jag tycker mycket om henne.


Den här gången är handlingen förlagd till min egen stad. Det har gjort det lättare för mig även om jag ändå tagit mig friheten att ge vissa platser andra namn. Och som alla mina böcker är det en feelgood-roman... en berättelse om glädje, sorg, besvikelse, längtan och kärlek.

"Livet i Danmark har gett mig både glädje och sorg. Men under alla år på Jylland har jag haft en längtan tillbaka till min barndomsstad. När jag inte längre orkade driva pensionatet jag startade, sålde jag det och flyttade hem till Falun. Hem till den stad jag så brådstörtat lämnade en gång. Jag började med att leta efter någonstans att bo. Och en dag hittade jag Piongården", berättar Kerstin och ler.

Om du är intresserad av att köpa Piongården så mejla mig och uppge namn och adress så ger jag dig mer information. Boken är på 304 sidor och kostar 189:- plus frakt 54:-. Min mejladress är evamari4@telia.com Jag signerar boken men om du vill ge bort den i present, (utmärkt julklapp!), och vill få ett annat namn skrivet än ditt eget så berätta det tydligt i mejlet. Har du inte läst de tidigare böckerna, Jag är Nora, Livet efter Mats och Café Trädgårdslyckan så kan du köpa dem också.

Piongården finns också att köpa på Kol & Rosor och hos Akademibokhandeln här i Falun.

På söndag får vi tända det första adventsljuset, den härligaste tiden är här. Jag önskar er alla en fin helg!

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Roligt! Kraaaam och Grattis./ Pia

lisashus sa...

Grattis till nya boken! Så imponerad jag är! Tänk, att du verkligen kom igång med ditt skrivande så pass! Det känns som om det är något magiskt med dina personer i böckerna och med ditt skrivande. Att personerna liksom kommer till dej och kanske rentav bestämmer lite själva hur de vill vara och hur de ska bli. Åh, så spännande det ska bli att få läsa även denna!
Själva bokomslaget är ju jättevackert, tycker ju en som är helt galen i pioner!
Jag mejlar!
Ha en fin adventshelg!
Kram
Lisa

Eva-Lotta sa...

Jag mejlar!!! Så fin den är🤗

Vit Hortensia sa...

Jag kan inte ens föreställa mig känslan av att få en egendesignad bok i sin hand, men det måste väl ändå vara något väldigt speciellt?!!
Böcker söker liksom sina läsare, precis som konst, musik och mycket annat också gör. Dina böcker kommer säkert att glädja många och så perfekt att den blev klar så här lagom till jul.
GRATTIS till dig och dina fina böcker!
Ha en fin lördagkväll.
Kram Birgitta

Vform sa...

GRATTIS! Önskar dig all lycka till med nya boken!
Hoppas den hittar många sköna läsare! Du är duktig du :)
Önskar även en fin adventshelg till dig!
Kram!
/ Vivan

MirandaMaräng sa...

Stort G R A T T I S!!! Så klart måste jag läsa din fina bok!
Mailar dig omgående!
Kramar

Margareta sa...

Så roligt med boken. Du är ju fantastiskt duktig.Jag beundrar.Det ska bli ett nöje att läsa boken med detta fina bokomslag också.Jag mejlar.
Det är fint med advent nu.Alla ljusstakar och stjärnor behövs mer än väl i mörkret.Jag skrev ju att min nya stjärna får vara uppe till lillajul. Det är nog lite småländskt.Iallafall har vi alltid sagt så om kyndelsmässohelgen som är i början av februari.
Härliga bilder från din dotters hus häromsistens.Jättefint!!
Mysig sopplunch har du också haft.Glöggen låter också perfekt.
Dikesgranar och kottar kan jag också kommentera.Visst är det det finaste pyntet.
Ha nu en fin decembervecka!
Kram Margareta

Unknown sa...

Köpte boken i dag. Kan inte sluta läsa.Må den aldrig ta slut.

Rosor och ruiner sa...

Kan ana att det är en härlig känsla, det där! Och så snabb du är! Är så imponerad! Och omslaget är ju så vackert! Grattis!!
Kram Gunilla