25 november 2018

Det enklaste är det vackraste tycker jag


Nu har kottarna kommit fram. Jag har en förkärlek för tallkottar och den här tiden dekorerar jag hellre med dem än med något annat. Den lilla dikesgranen som väntat på balkongen ett tag har jag satt i en gammal konserveringsburk. Det enklaste är det vackraste tycker jag. Nu börjar snart den fina adventstiden, en tid jag alltid längtar till under höstens mörka månader.

Strax börjar ny vecka... den sista i november, hurra!

Ha det fint!

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ser fint och mysigt ut! 😊

Vit Hortensia sa...

Precis så tycker jag också om att dekorera till julen......med allt vackert naturen kan bjuda! Levande ljus och så lite blommor till det så finns julstämningen där :-)
Nu ska jag gå ut en sväng och njuta av rimfrosten som glittrar i gräs, träd och buskar. Såååååå vackert!
Ha en härligt fin söndag!
Kram
Birgitta

Isas Trädgård sa...

Håller helt med dig - det enklaste är det vackraste !
Lägg gärna till ditt inlägg i min julpysselsamling om du vill !
https://isastradgard.blogspot.com/2018/11/julsamling-hos-isas-tradgard-lagg-till.html

Ha det så gott !
Kram/Isa

Rosor och ruiner sa...

Håller med dig! Enkelt och inte tillkrånglat är det bästa, och visst är det mysigt med tiden som kommer nu! Tumme upp för adventstiden!

Kram Gunilla

lisashus sa...

Så fint du har gjort och granen har kommit in också. Vilken stämning det blir och kottar är finast som dekoration.
Ja, man får verkligen göra allt man kan för att få lite ljus och fin stämning.
Skönt att november snart är slut!
Kram
Lisa

Christina Mari sa...

Så enkelt,men likevel så fint! Mange ganger så er det enkle det beste.
Ha en fin kveld.
Klem Christina

HWIT BLOGG sa...

Jag kottar gillas :) Brukar ha fickorna fulla efter en promenad...ja äntligen ljus och glimmer i denna mörka årstid, advent! Härligt!
Kram från Titti

Loppisälskare sa...

Precis så är det! Och ändå har jag alldeles för mycket lull lull...
Svårt det där att göra sig av med prylar och gamla vanor.
Ha en mysig advent!
Kram RosMarie