16 november 2018

Nu har jag slutfört boken!


Oj, så här lång tid har jag aldrig haft mellan inläggen här! Men jag har haft fullt upp med att redigera boken, Piongården, som jag skrivit på sedan sommaren. Idag har jag skickat det tryckfärdiga materialet till Scandbook, tryckeriet här i stan. Närproducerat, jajamensan!

Den har varit vansinnigt rolig att skriva, som jag i och för sig tyckt om alla mina böcker, och kanske den man jobbat med sist är den bästa hittills? Nåja, har jag riktig tur blir Piongården klar redan i början av december... Återkommer med information för den som är sugen på att läsa. Beställningar tar jag emot först då. Romanen handlar om Kerstin Fontin som efter ett långt liv i Danmark flyttar hem till sin barndomsstad, Falun. Japp! Den här gången har jag förlagt handlingen till min egen stad. Den jag känner bättre än några andra städer.


Passar på att visa en av mina fina Syskonstjärna som ska till att blomma. Spirorna är nästan vackrast innan de slår ut. Det är en gammal växt, numera förökad genom sidolökar och via vänner. Jag har två sorten med olika blad. Men bara en har fått spiror än. Och jag tänker... ska de verkligen blomma nu, i november?

Nu ska jag vila mig från datorn några dagar, stänga av den helt... kanske? Så ska jag tända ljusslingan jag satt upp på balkongen. Det är ju nu när det är mörkast och vi behöver ljuset mest. Snart är det advent!

Må så gott i gråa november, även om solen just nu skiner in i köket. Kram!

8 kommentarer:

Eleonora sa...

Grattis du duktiga ambitiösa kvinna till nya boken
Det blir spännande att få läsa den - kanske till julen?
Balkongslingan har jag också satt upp litet tidigare. Det är ju mörkt redan vid 4-tiden så ljus behövs verkligen.
Allt gott o stor kram
Eleonora

Eva-Lotta sa...

Så spännande med nya boken! Väntar...

lisashus sa...

Grattis till ditt senaste verk! Åh, så spännande, och jag kan knappt bärga mej, men väntar med beställning tills det blir dags. Tänk, att du hunnit med ännu en bok! Det är helt fantastiskt, vilken kapacitet du har! Jag är sååå imponerad! Ser med spänning fram emot att få läsa den.

Vilken vacker och ovanlig blommar! Den har jag aldrig hört talas om. Du kan väl lägga ut en bild på när den slagit ut, knoppen här är annars väldigt vacker.

Vet du, jag har gjort precis som du - just satt upp min ljusslinga på balkongen. Det är ju NU när det är som mörkast som det behövs ljus lite överallt. Ikväll ska jag tänd den. Ja, mörkt är det, men just idag är solen framme här också - så skönt!
Önskar dej en härlig fredag och helg!
Kram
Lisa

annika sa...

Du är riktigt produktiv må jag säga. Så härligt att ha så mycket skrivarlust. Dina böcker läser jag ju gärna.
Jag har heller aldrig hört om den fina blomman. Doftar den gott månntro?
Ljusslingor måste man ha för att mysa till det både ute och inne. Såg ett bra ord idag på Instagram ..Novent...tiden som är nu😍
Jo jag har äntligen fått fart på min blogg, bytte lösenord , sånt som man fort glömmer.
Ha en mysig helg nu
Kram //annika

HWIT BLOGG sa...

Men så kul! Grattis!
Ja jag måste hitta mina ljusslingor i helgen också, det är mörkt nu...
Kramis från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Åh så roligt. Grattis. Ljusslingorna sitter redan uppe här. Jag har börjat skriva på min bok men fastnade i första kapitlet. Väntar på att inspirationen ska komma tillbaks. Kraaam Pia

Vit Hortensia sa...

Syskonkärlek har jag aldrig förut hört talas om eller sett.....såvida det inte är som med många andra gamla växter att kärt barn har många namn. Så fina blommans knoppar är! Du får gärna visa en bild på hur den ser ut utslagen!
Så spännande det måste vara att få den färdiga boken i din hand!....och kanske också härligt att få en paus från datorn nu :-)
Ha en jättefin helg!
Kram Birgitta

MirandaMaräng sa...

Grattis till din nya bok. . . kommer att bli en perfekt julklapp :-)
Förstår att dina ögon längtar efter lite skärmvila nu!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kramar