26 november 2014

I en gömma hittade jag ett sparat kort


Jag har sparat det för jag tycker bilden på flicka är så söt. Det får pryda hyllan i sovrummet tillsammans med kottarna som alltid finns hos mig under vintern. Lite här och där ligger de och är vackra. Bättre och enklare prydnader finns inte!

I går köpte jag en äldre fåtölj på Blocket. Ett projekt på omklädsel har redan startat. Så hittade jag en vacker fotpall hos Kathrine på webbutiken Fågel Blå. Tror fåtöljen och pallen kommer att bli fina tillsammans. Jag ska visa sen, både före, under... och efter.

Till helgen är det äntligen första advent... som vi har längtat! Ha det bra.

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, det är ett vackert julkort! Jag har också sparat julkort just för att motivet är så fint så jag vill ha det som tavla. Nu har det inte blivit några tavlor av mina julkort än men någon gång blir det - kanske i år redan.
Det är ju jättebra att du kan klä om själv, det är en stor kostnad om man ska lämna bort det. Lycka till med ditt projekt!
Ha nu riktigt fina adventspyntardagar!
Kramar Eva

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vad roligt att hitta en mysig fåtölj att klä om. Med fotpall och allt. Ja det ska bli sååå mysigt med första advent, vi kanske ses i vimlet på stan Kraaaaam Pia

Ezter sa...

Jag sparar alla julkort. I många år... Första advent bryr jag mig mindre om ;) Tänkte just på det idag, det enda jag tycker är viktigt med julen är just julkorten :)

Meta sa...

Så mysigt med en ny fåtölj att klä om och göra som man vill. Spännande att se. Tänk vad naturen är snäll mot oss med allt pynt som vi kan hitta där.Kottar gillar jag i alla storlekar. Det är lite konstigt att det är advent på söndag,Varma vindar ingen snö och blommor i trädgårdarna. Ja ja man får väl vänja sig
Ha en skön mitt i veckan kväll
Kram Meta

Lena sa...

Vilket vackert kort! Det är ju så man drömmer om en riktig jul!
Lycka till med fåtöljen.
Kram Lena

lisashus sa...

Vilken jättesöt flicka och sådär lite folkloristiskt vacker!
Ja, kottar är perfekta dekorationer under vintern!

Spännande med nya fynd! Jag kan tro att du planerar nu inför nya boendet!
Kram
Lisa

Skaparglädje sa...

Gammaldags julkort-jättefint.
Kram!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja du det var et koselig kort du har der og med kongler ved siden av ble det så fint ! Det er koselig med disse fine konglene synes jeg . Det skal bli spennende å følge med på omtrekkingen av småmøblene !!! God helg og klem til deg !

Annica sa...

Vilket vackert julkort och vilka fina kottar!
Tänk att hos oss finns det inte en enda tall och av grankottarna hittar jag bara sönderätna skelett...
Men vacker mossa har vi gott om, alldeles om knuten! Alltid något.. :)

Allt gott!
Annica

Fågel Blå sa...

Hej!
Skall bli spännande att se fåtöljen och pallen, roligt att du nämner mej!
Tusen tack!
Kram Kathrine