27 juli 2015

Maja badar

Som de flesta katter tycker Maja om när jag sätter på vattenkranen. När jag badar promenerar hon alltid runt kanten och en och annan gång har jag fått tag på henne i sista sekunden. En kväll när jag skulle bada stod hon redan i badkaret och väntade. Undrar hur länge hon vill vara kvar, tänkte jag och satte på vattnet.


Härligt... äntligen har matte fattat att jag vill ha mycket vatten!


Meeer... det är ju bara hit än!


Nu börjar det likna nåt...


... men vänta nu... snart bottnar jag inte!
Och efter en halv minut började hon simma... och nu det var inte lika roligt längre.
Hjälp mig upp!


Sen blev det en hel timmes puts och under tiden var det mattes tur att bada. Nu vet jag att det inte blir några framtida problem att bada henne. Även om hon är en innekatt behöver hon badas någon gång per år. Hon är ju ändå en vit Maja som ska förbli en vit Maja!

Så roligt det var att så många anonyma läsare hörde av sig i förra inlägget och berättade vem de var. Och tack för allas kommentarer och mejl, jag är så glad över responsen! En styrkekram vill jag ge en kvinna 40+, tänker mycket på dig!

Önskar er alla en fin vecka.

15 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Men det var en ovanlig misse! Har nog aldrig hört en katt som gillar att bada. Vilken tur att det just var vita, fina Maja som är en liten baderska så hon får fortsätta att vara sådär vit och fin! Förstår att hon fick jobba för att slicka sig torr. Brukar tänka på det när Tarzan kör igång med "den stora tvätten". Hur orkar han tvätta hela sig med den lilla tungan? Sen blir han i och för sig helt slut och sover gott och länge sedan....
Kram, Ann

Felix sa...

Så modig hon är din Maja - en riktig piraya... ;-) Tiger gillar vatten, men bara från kanten på badkaret. Men Maja måste ha sylvassa tänder också, med tanke på balkongnätet... En liten tuffing tror jag.

Sommarhälsningar
Elisabet

Mycket annat & lite betong sa...

Men, badar hon! Det måste väl vara ovanligt! Hon tycks njuta lika mycket av det som sin matte. Så mycket glädje man får av sina husdjur.
Tack för din gulliga kommentar. Österlen måste du försöka att besöka, så vackert där.

PS. Jag får inga skräppostkommentarer längre.

Kram Agneta

Huset bakom lindarna sa...

Så kul att läsa om din modiga Maja! Såklart att hon måste testa, hon vet ju inte vad som komma ska. Kul också att du testat med att låta anonyma kommentera i din blogg igen. Det är ju så roligt med respons här i livet! Att känna sig bekräftad!
Jag älskar att följa din blogg med alla vackra foton och tänkvärda tankar!
Kram/Finas mammis

Rost och rädisor sa...

Vilken tuff liten tjej! När mina kattpojkar började gå ut var det höst och vått därför vispar de alltid till med framtassen som om de skulle skaka av sig vattnet innan de går ut. Hör de regnet skakas det mer. Den ene är dock mycket intresserad av allt vad vatten heter, slangar, pölar, avlopp, spridare och kranar men kanske inte så tuff som Maja.
Kram Anette

Meta sa...

Så härligt det ser ut, minns vår hund när den skulle bada då var ingen av oss torra. Det är bra att hon gillar vatten annars är det rätt jobbigt. Nu längtar jag efter solen undrar om den kommer hem från semestern snart
Önskar er båda en skön vecka
kram Meta

Jord under naglarna sa...

Så fin hon är! Tänk att hon gillar att bada. Jag är lite osäker på vår lilla misse än, men hon står gärna i hundens stora vattenskål och verkar inte ha nåt emot att det är blött om bena i alla fall. :)

lisashus sa...

Jag läser kommentarerna i förra inlägget och gläds åt att så många fina komenterar och läser din blogg - alla men sina olika infallsvinklar.
Du förmedlar verkligen något speciellt - enkelheten och din personlighet lyser på något sätt igenom alltsammans...! Ja, så är det bara! Jag väntar också på varje nytt inlägg här!
Detta med Maya är ju jätteroligt - att hon är så förtjust i vatten! Det borde ju inte katter vara...eller?!
Min Zigge låg iofs alltid i vasken och höll vakt över vattenkranen, så något finns väl där med vatten.
Jättekul att hon gillar att bada! Underbara bilder! Åh, vilken gosig och rolig katt hon är! Jag kan tro att ni har kul tillsammans!
Kramar
Lisa

Vardag och flärd sa...

Maja är nog lite speciell, har för mig att katter inte gillar att bada! Men när vår son var 3 år och satt i badbaljan i trädgården hade han med sig katten som fann sig i badet. Sonen ropade glatt: mamma, Kattarin gillar att bada! Den bilden har etsat sig fast i mitt minne.
Mina banankakor blev inte goda, jag gillar inte heller banan i kakor men i receptet stod det att banansmaken inte skulle kännas. Helt fel, de åkte i soptunnan! Flygande Jakob gör jag utan banan, vill inte förstöra en god rätt med banan.
Ha en fortsatt fin vecka, fina bloggvän!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nej men lilla kisse...vilken badglad en! Jag hade en katt som älskade att duscha. Hon tog sig alltid in bakom duschdraperiet när jag duschade och fick därför ett eget badlakan.
Kram,
Regina

House and Garden by Bia sa...

Hon var ovanlig, hihi...annars brukar katter inte gilla vatten ;)
Men hon är ju för söt lilla Maja...klart hon ska förbli vit, hihi...
Ha det gott !
Kram bia

MirandaMaräng sa...

Ja lilla söta Maja måste vara lite ovanlig. . . .om hon inte är en "Turkisk van" förstås för de gillar vatten?
Annars brukar inte katter vilja bada. . . Har 2 katter som INTE gillar vatten! Fina bilder du visar!

Lena sa...

Åh, lilla söta Maja!!! En del katter gillar ju vatten. Sonens katt duschade gärna samtidigt med honom..... Annars är det nog mest spännande att sitta på badkarskanten!
Kram Lena

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh en sån liten skönhet! Så söt! Åtta olika katter har vi haft men aldrig, aldrig någon som frivilligt hoppat i badet!!! Så ovanligt!

Kramar Anncathrine

G:a Affären sa...

Läste att du tillåter anonyma kommentarer igen, och alla fin respons du fått. Och visst sänder vi en extra tanke och styrkekram till 40+.

Så träffande text du skrivit till bilderna på Majas äventyr i badkaret, lite roligt med katter som gillar vatten!

Kramar till dig min fina bloggvän! /Cia