6 september 2015

Att bara vilja en sak...


Inget annat blir gjort och ibland glömmer jag att äta. Konstigt hur det är när något upptar ens sinne så till den milda grad. För det är precis vad som händer just nu... jag vill nämligen bara skriva. Har tagit tag i ett manus jag började på förra året och som legat i träda se dess. Nu är det dags igen!

Några undrar om det blir en ny bok... hmm, det återstår att se. Att få något utgivet idag är snudd på omöjligt. Men, som allt annat i livet, provar man inte, så vet man inte och då har man absolut inte en chans. Eller hur? Min förra bok, Café Trädgårdslyckan, gav jag ut på eget förlag. Men det orkar jag bara inte göra en gång till för ni anar inte vilket arbete, och pengar, det ligger bakom en egen utgivning! Om det blir något kommer jag därför att skicka in mitt manus till några av alla förlag som finns och sen vänta... och hoppas... och vänta...


Maja vill vara nära och sover gärna i bokhyllan... mellan varven. För skenet bedrar, hon är precis som en sexmånaders kattunge ska vara... både högt och lågt... mest högt! När hon sover är hon som sötast. Det tycker matte som vill fortsätt skriva och inte längre rulla bollar och dra snören med papperstussar hela dagarna som Maja vill...

Ha det gott, alla vänner!

23 kommentarer:

Ezter sa...

Så spännande :) Jag gillar ju Café Trädgårdslyckan!

lisashus sa...

Så glad jag är för din skull, att du är uppfylld av detta nu! Håller tummarna för att du kan ge ut den på vanligt sätt!
Din förra bok var helt underbar!
Önskar dej all lycka med ditt skrivande!
Vilken fin supporter du har där i hyllan! :) Hon är verkligen hur söt som helst, och jag kan tänka mej att hon vill ha lite mera uppmärksamhet, nu när hon märker att du är engagerad på annat håll!
Kram
Lisa

Helena sa...

Så underbart att vara uppfylld av något till den milda grad att man glömmer annat. Jag tror att det är bra för sinnet. Så blir det för mig när jag fotograferar. :-) Njut av skrivandet! Kram

Rosor och ruiner sa...

Åh, va spännande! Vad mysigt det låter, och ser ut, att sitta där, med kissen i bokhyllan bredvid!
Och här har du en köpare i alla fall, om det kommer till utgivning, jag gillade din Café Trädgårdslyckan! Är det månne en fortsättning, eller nåt helt annat, ja ja den som lever får se!

Kram Gunilla

Meta sa...

Lycka till med skrivande jag anar vad du håller på med efter vår träff det ska bli spännande att se resultatet även om det inte blir en bok.
Ha det så gott
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Så underbart att få sådant flyt i skrivandet så man inte kan sluta. Det är klart att du ska ägna dig åt detta nu när du kommit igång.
Jag blir nyfiken på din tidigare bok, så den ska jag se om jag kan hitta någonstans.
Ha en fin vecka där vid skrivbordet med ditt fina sällskap Maja!
Kram, Ann

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jag visste inte att Du hade gett ut en bok. Låter intressant!/Lilla gummann

Elzie sa...

Jag bara hoppas att du får den utgiven på nåt förlag - om du vill!! Bara älskar din bok Café Trädgårdslyckan och har läst om den flera gånger, haha. Den är en feel good bok som dom säger.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Merja sa...

Spännande!! Lycka till med skrivandet för jag vill läsa mer, skrivet av dig:)
Ha en bra dag!

Vform sa...

Håller alla mina tummar att det går vägen med boken, den dag du har den skriven!
Fick din första bok som jag läste omgående! Jättebra bok!
Maja ser ju ut att trivas i sin hylla, nära dig :)
God fortsättning!

Agneta Tellander sa...

Hoppas det blir något av det, tyckte mycket om den förra boken. Härligt med nya höstprojekt! Hoppas du har tid med en kopp kaffe på fiket med mig framöver om du kan slita dig förstås. Kram så länge.

Villa Ryttarängen sa...

Vad roligt! jag önskar dig lycka till och tusen pepp för att du ska skriva klart och självklart kommer den att ges ut. Den förra boken var ju jättebra tycker jag. Kraaaam Pia

Vardag och flärd sa...

Jag önskar dig lycka till med skrivandet! Och jag hoppas verkligen att något förlag vill ge ut den, jag har köpt trevliga böcker från Votum och Lava (tror det heter Lava), ett litet tips om du inte känner till dem. Din förra bok var bara underbar!
Kan tänka att Maja tycker du är tråkig när du sitter och skriver men jag är övertygad om att du ger henne små stunder också.
Ha en fin skrivarvecka, vännen!
Kramar Eva

Mycket annat & lite betong sa...

Härligt när man blir så uppslukad av något, vad det än är. Känner igen det.
Vilken bra plats Maja har där i hyllan med uppsikt över matte. Så söt!

Kram Agneta

Eleonora sa...

Det låter jättespännande att du kommit igång med ditt skrivande igen. Jag har också börjat plocka i alla de papper jag har som ligger till grund för mitt skriveri. Men så har ju målningen kommit i vägen - eller vad man ska säga. Jag vill nog så mycket men det är alltid något som tar emot. När det släpper så blir det kanske litet mer fart på mig.

Sötaste Maja som hittat en fin plats i bokhyllan - och så får du något fint att vila ögonen på.

Kram till er båda från
Eleonora

Isas Trädgård sa...

Åhh så spännande Eva-Mari - vet precis hur du känner det (tror jag). När jag går upp i ett skrivprojekt upphör allting annat att existera. Då vill man bara skriva - äta och sova blir inte så viktigt då. Och nåde den som "stör". Du är så duktig att skriva så det skall bli så spännande att se vad detta resulterar i !
Ha det så gott och lycka till !
Kram/Isa

Jord under naglarna sa...

Så spännande! Jag skulle vilja läsa din bok Café Trädgårdslyckan, vet du var man kan köpa den? På Bokus verkar den vara slut.

Lycka till med skrivandet! Glöm inte bort att äta, sova och klappa katten ibland. :)

Fröken gredeliin sa...

Så spännande :) håller tummarna för dig! Lycka till ! Kram Malin

Anonym sa...

Så spännande! Var kan man få tag på din bok Café Trädgårdslyckan?

Tycker så mycket om din blogg!

KRAM Camilla

Lena sa...

Det visste jag inte! Så spännande!
Vilket sött sällskap du har.
Lycka till med boken!
Kram Lena

Huset bakom lindarna sa...

Nu håller jag tummarna och hoppas att du skriver klart din bok så den inte blir liggande igen, vet hur sådant kan vara, och att du får den utgiven på något förlag. Så fint hon ligger där, Maja, så fint på hyllan och jag ser att du har lagt en dyna där så hon ligger mjukt. Lycka till och jag väntar med spänning på utgivningen!
Kram/Finas mammis

Blommiga Rutan sa...

Åhhh så roligt att du skriver på en ny bok !
Tyckte så mycket om din Café Trädgårdslyckan.
Är det samma karaktärer eller något helt annat?
Sååå söt är lilla Maja.

Kram Anncathrine

Cornelia sa...

Men så mysigt det såg ut med missen i bokhyllan! Och vad roligt att ramla in på en Falublogg, det är inte ofta! :)