19 januari 2018

Funderar och planerar


Både jag och krukväxterna längtar efter ljuset och ny jord nu. Tittar ur på min snöklädda balkong och redan nu märker jag att jag börjar fundera på sommarens tema. Önskar att jag haft de vackra spaljéerna som ropades in av det ena paret som var med i Auktionssommar som gick på SVT1 häromkvällen. Tänker att jag kanske kan få till det på mitt sätt, en budgetlösning som kanske kan vara lika bra för växterna att klättra i. Jag gillar att fundera och planera. Och så tänker jag på Karin Boyes dikt I rörelse, där hon skriver... det är vägen som är mödan värd. I min värld är det precis så.

Ha en fin helg, alla vänner!

9 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Jag ville bara lämna en liten kommentar och tala om att jag tycker att du har en sådan fantastiskt fin och hemtrevlig blogg. Den riktigt strålar värme, harmoni och balans, och det är det sällan något gör i sociala medier nu för tiden. Du bor också så vackert :-)

Lycka till med boken!

Ha en fin kväll.

Kramen, Anneli

Eva-Lotta sa...

Detsamma till dig 🤗

HWIT BLOGG sa...

Så är det...man får drömma på! Nu kom snön och satte ett visst moll på min tillvaro men det är bara att gilla läget och skrapa bilrutan :)
Ha en fin lördag!
Kram från Titti

Isas Trädgård sa...

Javisst var dom underbara dom där spaljéerna dom ropade in - hade passat så bra hos dig ! Du är så kreativ så du kommer säkert på någon annan ljuvlig lösning. Oftast är det budgetlösningar som blir dom bästa.
Älskar Karin Boyes diktrader, den största dagen är den av törst osv !
Ha det så gott kära bloggvän !
Kram/Isa

House and Garden by Bia sa...

Ja visst är det roligt att drömma och planera...men vår och sommarplaner ligger avlägset för mig....så mycket snö och kyla som vi har nu !
Vintern kan vara lång här vid Södra norrlandskusten !
Önskar dig en fin helg...
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Ja, det är nog så att planerandet och funderandet är riktigt uppiggande, blir resultatet lyckat är det tillfredsställande. Jag vet att du kommer att hitta på något som passar utmärkt på din balkong, du är så uppfinningsrik. Vi får väl se i sommar?
Ha en fortsatt fin helg!
Kramar Eva

Lena sa...

Ja, de spaljeerna skulle jag också vilja ha... Roligt program det där "Auktionssommar". Planeringen är halva nöjet och så ändrar man den efterhand...
Ha en skön söndagskväll!
Kram Lena

lisashus sa...

Visst är det härligt att börja planera lite nu, inför kommande säsong med blommor och grönt.
Ja, krukväxterna har verkligen lidit av allt mörker vi har haft, men snart är det ju dags för lite ompantering där.
Jag är säker på att du hittar på något bra för dina klätterväxter, om jag känner dej rätt. Det kommer att bli något fyndigt som fungerar utmärkt är jag säker på.

Kramar
Lisa

Meta sa...

Ja men visst är det så. Fast det känns allt rätt bra när det är klart med och man får njuta.
Längtar gör jag då verkligen nu har det varit någon fin soldag här och då längtar jag ännu mer. Det känns bra att vi kan vara på kolonin ändå och fixa då får vi mer ut av sommaren
Ha det gott
Kram Meta