19 april 2018

De sista köpetulpanerna och änglavinst


Nu har jag bestämt att den här buketten får avsluta mina tulpanköp för den här säsongen. Jag har inte varit riktigt nöjd med en enda bukett, inte ens från finaste blomsterhandeln. Förmodligen är de så hårt framdrivna så de inte orkar veckla ut kronbladen, de torkar nästan direkt. Jag tycker om när de slår ut ordentligt och är levande hela tiden och får ett vackert slut, blir spröda och genomskinliga i sitt förfall.


Det damp ner ett spännande guldkuvert i min brevlåda igår med en vinst jag vunnit hos Miranda Marängs Vita Hem! En hel rad med pappersänglar vann jag och de satte jag hos farmor Selma på hyllan i sovrummet. Jag som nästan aldrig har turen på min sida... tack snälla Miranda för vinsten!

Nu har värmen kommit och nu passar vi på att njuta. Ha det gott!

4 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Men så roligt att du tyckte om änglaparaden. . .passar ju bra bredvid farmor Selma! :-)
Här har också värmen kommit. . .o i morgon ska det tydligen bli ännu varmare!!
Ha det så jätte bra! :-)
Kram

lisashus sa...

Grattis till fin vinst! Så kul att vinna ibland.
Dina tankar om vinterns tulpaner kunde varit mina .Jag har den sista torkade buketten på mitt bord och inte en enda bukett har slagit ut under hela vintern! Igår har däremot mina egna tulpaner på torpet börjat slå ut! Nu går det undan! Hoppas att du också får del av spanienvärmen så att snön smälter och våren kan börja hos dej också.
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Grattis till vinsten (jag var också med och tävlade ;))
Har också slutat med tulpanköp...men jag ska väl aldrig säga aldrig förstås. Kanske kommer jag hem med några till framöver, haha...
Önskar dig en fin helg !
Kram

Annica sa...

Hej!
Grattis till vinsten, så fin!
Har haft ett blogguppehåll och har så mycket att läsa igenom nu... dina romaner har jag ju helt missat. Vad underbart, stort GRATTIS även där!
Önskar dej en trevlig helg i det härliga vårvädret!
/Annica