20 februari 2019

Väl omhändertagen


Idag är det dag sex efter min knäledsoperation och jag känner mig piggare för varje dag. Jag blir så väl omhändertagen och alla vaser är fyllda av tulpaner. Min operation gjordes på Lindesbergs lasarett, deras goda renommé beträffande höft- och knäledsoperationer gjorde att jag bestämde mig för att gå över länsgränsen. Dessutom är de kända för sitt fina sätt mot patienterna. Och jag kan bara hålla med.


Nu är det upp till mig att sköta den viktiga rehabiliteringen med ett träningsprogram som gör så ooont... Envishet är en bra egenskap. Jag är omgiven av nylånade böcker, pussel, godis och frukt... är så väl omhändertagen. De effektiva värktabletterna gör mig dåsig och trött. Så nu blir det hopp i säng... nej, absolut inte hopp!

Tack för alla peppande hälsningar från när och fjärran. Snart är jag på banan igen!

Kram!

10 kommentarer:

eval8 sa...

Så skönt att allt gått bra! Rehaben är ju tråkig, men så viktig. Jag gjorde en framfallsoperation igår, så jag är också konvalescent. Tråkigt är det. Blir yr av morfintabletterna, men tar den sista ikväll, så i morgon blir det väl bättre. Ska försöka ta en promenad snart, det säger de att jag ska.
Krya på dig!

Annica sa...

Vad härligt att det är gjort och att det gått bra! Nu kan det bara bli bättre. Blev lite full i skratt av ditt "sänghopp", hihi.
Allt gott!
Krya-Kram Annica

lisashus sa...

Så härligt att det är över nu och att du snart är på banan igen! Ja, du verkar då väl omhändertagen, av bilderna att döma! Bara se framåt nu och våren står ju alldeles inför dörren snart, så då gäller det att du tränat knäet på bästa sätt!
Ha det så gott som du bara förmår!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Så skönt att det har gått bra och att du blivit väl omhändertagen, och att de är så fina mot patienterna, sånt betyder så mycket!
Krya på nu!!
Kram Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Jag vet ju hur det var med maken. Ingen lätt resa tillbaks och ont gör det. Inte sånt man vill berätta innan. Att man blir dåsig av medicinen är ju inte så konstigt jag anar att det är drogklassat. Maken var i alla fall väldigt borta... Varm kryapådig kram./ Pia

Mamma C sa...

Så skönt att det gått bra och att du snart är på banan igen.
Kram Carin

Unknown sa...

Dall'Italia i più cari AUGURI! Ti seguo sempre

Vit Hortensia sa...

Tränar du flitigt kan du säkert snart göra hopp ner i sängen :-)......tills dess får du ta det lite lugnare.
Härligt att du har varit, och är, väl omhändertagen. Det behöver man när man inte riktigt är fit for fight.
Varma kramar till dig!
Birgitta

MirandaMaräng sa...

Roligt att du känner dig bättre och att rehabiliteringen går bra!
Omhändertagen måste man ju vara när man inte är i topp! Men Iris måste vara glad över sällskap!
Trevlig Helg och Kram

pelargon sa...

Nu har det gått ytterligare några dagar....Hoppas rehabiliteringen går enl plan.Att det är tufft förstår man.Tänk sen när du kan gå som du vill.....
Hoppas också du klarar dig från förkylning, denna förkylningsmånad.Jag känner mig ganska däckad med hosta och feber.
Vädret är otroligt fint här. Idag sol och +15,8 i em.Helt otroligt.

Ha det så bra det går!
Kram Margareta