12 augusti 2020

Det finns böcker... och så finns det Böcker!

 

Ni känner förmodligen till min stora förtjusning över Håkan Nessers böcker? Nu har jag läst hans senaste, Den sorgsne busschauffören från Alster. Önskade att den aldrig tagit slut! Gunnar Barbarotti och hans följeslagare Eva Backman, båda kommissarier i Kymlinge, får ta sig an ett knivigt fall som till stor del utspelar sig på norra Gotland. Och jag är lika tagen som alltid över språket, berättelsen, finurligheterna, humorn! På baksidan står det...

Första boken där vi får göra Gunnar Barbarottis bekantskap heter Människa utan hund... ifall ni inte läst serien och vill börja från början. Jag är avundsjuk i så fall. Kan tala om att jag läst alla Nessers böcker fler än en gång. Och de om Gunnar Barbarotti är en av favoriterna. Här kan du läsa om alla Håkan Nessers böcker.

En fin dag önskar jag er!

7 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tack för tipset! Önskar dig också en fin dag.

Anonym sa...

Åh, jag älskar hans böcker! Jag gillar fysiska böcker men när man får tag i en ljudbok av Håkan Nesser och han läser själv då är lyckan fullkomlig!!
/Marie i Roslagen

Rosor och ruiner sa...

Så härligt att läsa riktigt bra böcker! Just läst ut ”Allt för min syster”, Jodi Picoult, jättebra!
Har nog bara läst en Nesser, har för mig att du tipsade om den.. (...dagar i Berlin kanske den hette) 🤔 Kanske borde prova en till, när det är Gotlandsmiljöer! Måste man läsa serien från början månne...
kram Gunilla

lisashus sa...

Det är alltid välkommet med boktips! Just nu är jag inne i en Anna Fredriksson-sommar, som jag berättade i mitt inlägg.
Så härligt med bra böcker som man blir fångad av och att sitta i skugga och läsa i dessa tider är väl det bästa!
kramar och tack för boktipset!
Lisa

Mamma C sa...

Tack för det boktipset.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Har inte läst Håkan Nesser, men dina bok och författartips brukar vara bra så säkert blir det en Nesser bok en dag. Just nu letar jag efter Nicholas Sparks böcker varje gång jag är på loppis.....Nicholas Sparks tipsade du ju också om och när jag hade läst en bok vill jag läsa alla :-)
Kram till dig!
Birgitta

Anonym sa...

Tack för tipset! Håkan Nesser tillhör definitivt mina favoriter. men har missat denna. Läser med glädje din blogg, men har inte kommenterat förr. / Siv