26 maj 2021

Små glädjeämnen... ett boktips

Den här boken låg inte länge på mitt sängbord. Läste ut den fort... den var så bra!


Tog den i farten när jag var på bibblan för att låna två andra böcker. Hade ingen aning om att den var en fullträff.

Små glädjeämnen av Clare Chambers handlar om journalisten Jean som får i uppdrag att undersöka sanningshalten i ett brev från en kvinna som hävdar att hon blivit gravid och fått ett barn genom jungfrufödsel. Nyfiken som hon är åtar hon sig uppdraget. Medan hon nystar i vad som egentligen hänt blir hon snart charmerad av kvinnan och hennes familj. Och för första gången på länge börjar hon tro att det äntligen är hennes tur att få lite uppleva lite lycka i livet.

Boken, som kom ut 2020, är innerlig och fängslande och en av de bästa jag läst detta år. Ser att den även finns som E-bok. Lyckliga ni som har den kvar att läsa.

Nu har vi redan kommit till slutet av maj och kan bara hoppas att juni blir behagligare. För sämre kan det knappast bli. Men jag har roligheter att se fram emot för tidigt på fredag morgon blir jag hämtad av döttrarna och det enda jag vet är att jag ska räkna med två övernattningar. Jösses! Spännande är bara förnamnet!

Ta hand om er, ha det bra... och läs Små glädjeämnen.

6 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tack för boktips!
Vilken överraskning du har att se fram emot. Ha det jättebra!

Villa Ryttarängen sa...

Vad kul med överraskningen. Det där med böcker och jag , ja det går ju inte så bra det. Ha en fin dag. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Tack för boktipset och jag får hoppas den kommer i pocketformat.
Så spännande och kul med en överraskningsresa.
Kram Carin

lisashus sa...

Tackar för boktipset! Så härligt när man hittar en bok som man inte kan sluta läsa!
Jätteroligt med överraskningen på söndag! Säkert blir det oförglömliga dagar med döttrarna!
Ja, vädret ska vi inte tala om - vilken märklig försommar det är! Tur att det finns andra glädjeämnen!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Tack för boktips! Dina boktips noteras alltid och en dag kommer någon av dem i min väg :-)
Idag är en utomförträffligt bra dag för bokläsning medan regnet piskar runt därute. Hittade sista delen i Burma trilogin av Jan-Philipp Sendker i pocketform igår, så den läser jag nu. Också ett bra boktips där första delen heter "Konsten att höra hjärtslag", den andra "Hjärtats innersta röst" och den tredje "Hjärtats minnen".
Så roligt att få åka iväg på överraskningar med dina döttrar. Önskar dig/er härliga dagar!!!
Hjärtlig kram!
Birgitta

annika sa...

Bra boktips som jag ska ladda ner.
Väldigt kul och spännande med överraskning på mors dag 🌸🌿🌸
Ha så underbart 💞