23 juli 2021

Virkad väska


Ett roligt väskprojekt är klart som jag virkat efter inspiration från en gammal väska i virkat snöre som en av väninnorna bar när vi träffades häromsistens. 


Jag köpte jutesnöre på Clas Ohlson och eftersom de bara hade en grovlek så blev väskan grövre än förlagan. Tre nystan gick åt.

 Framsida. 

Baksida. Behövs ju ingen knäppflärp om man inte vill. Men det ville jag.


Och till knäppningen återanvände jag något som vi väl alla har liggande i våra lådor, en liten träpenna från Ikea som jag täljde till i lämplig längd.

Storlek på min väska är 27x27 cm färdig. Jag la upp 30 maskor med virknål nr 5 och virkade allt i ett stycke. Och eftersom väskan är så hålig så fodrade jag den med ett linnetyg jag hade liggande. Eller sanningen att säga... två gamla linneservetter fick sätta livet till.

Som sagt, ett kul virkprojekt som är passande i skuggan i värmen. Hoppas jag i min tur inspirerat någon att virka sig en väska.

Må gott!

7 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Så påhittig du är och en väska behövs alltid. Väldigt fin. Själv så varken virkar eller stickar jag syr ingenting heller. Undrar lite vad jag gör egentligen. Typ ingenting kanske. Kraaam Pia

Eva-Lotta sa...

Vilken fiffig väska!

Mamma C sa...

Åhhh, så fin den blev din väska.
Jag gjorde ju en väska också, men jag hittade inte så fint snöre som du.
Men det är kul att ha en väska som ingen annan har.
Kram Carin

Bettys beundran sa...

Underbart, inget är så roligt att ha som det man gör själv. Det är roligt både när man gör det och sedan när det är färdigt. Oftast väldigt noga gjort så det håller länge. Du är mycket kreativ.

lisashus sa...

Jättesnygg liten väska och så läcker med naturmaterial. Ja, du är verkligen påhittig och händig! Kul att du ändå orkar göra lite nytta i värmen!
Hoppas på lite svalka och regn här snart.
Kramar
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Jättefin! Den gillade jag skarpt!! Enkel och naturlig...
Ha en fin vecka nu!
Kram från Titti

Anonym sa...

Så fin. Får lust att göra en likadan. hur var mönstret.