1 december 2021

Min sjuarmade ljusstake


Minns ni min loppade ljusstake för 38 kronor? Nu står den där jag såg den framför mig och tänk, den blev precis så maffig som jag trodde.

Den är skavd här och där och somliga ljuskoppar är sneda och vinda men det gör att jag tycker ännu mer om den!

Är så glad över att den bor hos mig. Har försökt undersöka dess ursprung och det närmaste jag kommer är att det är en version av den mer kända Skatelövsstaken. Kanske en lokal variant?

Nu kliver vi in i julmånaden. Jag hoppas på snö till de minusgrader vi haft under senaste tid. Det bidrar ju så mycket till julstämningen. Jag vill se snöflingor falla!

Ha en fin tid och ta hand om er.

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Har du provat använda kamerafunktionen i Google på den?
Klart den ska vara lite sned, det är ju så den är och då ska den vara så.

Mamma C sa...

Den har funnit sin nya plats i ditt hem och står utmärkt där.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

lisashus sa...

Din ljusstake är verkligen vacker och pryder sin plats hos dej. Så fint med ditt trärena slagbord och allt annat till.
Du har det sååå ombonat och mysigt hos dej!
Kram
Lisa