31 maj 2023

Mors dag med planering


I söndags var det Mors dag och vid mors ungdomsporträtt satte jag några kvistar hagtorn som just skulle slå ut. Blommorna är så söta med sina röda ståndare.

Mina fina döttrar kom och tillsammans med lite mat så planerade vi min kommande flytt. De är så glada för min skull. Tack för att ni också vill följa med på resan. Jag är så peppad!

Min nya bostad är en tvåa en våning upp. Med hiss. Helt nyrenoverad och med dubbelt så stor balkong. Den kommer att vara mörkare, den är något mindre, men alla fönster ligger åt ost/sydost och som jag redan berättat, med ett äppelträd som skuggar balkongen.


Här kan jag se mig sitta... hela sommaren! Jag vet att jag kommer sakna min nuvarande ljusa lägenhet med utsikt över hustaken, den vackra gymnasieskolan bredvid och stora lummiga Kristineparken. Men jag kommer inte sakna hettan häruppe under takåsen med solen som steker alla mina fönster så jag måste leva bakom nedfällda persienner från morgon till kväll under hela sommaren.

Det kommer att bli en hektisk tid och idag ska jag hämta mina flyttkartonger och papperskassar som jag sparat på vinden. Men jag har längtat i snart tre år och nu är jag i högsta grad beredd. Och flytthjälp har jag, hela familjen ställer upp. 

Så tacksam. Och förväntansfull. Äntligen händer det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns bra och dåligt med allt. I detta fallet kompenserar säkert det bra. Du har verkligen hunnit tänka igenom detta beslut. Det blir så roligt att följa med på flytten. Hur länge har du bott i nuvarande lägenhet?
När går flyttlasset? Lycka till!

Mamma C sa...

Så är det alltid att det finns bra saker och mindre bra saker med allting. Men här överväger nog allt det bättre i slutändan i alla fall.
Ha en bra dag bland flyttkartonger 😉😄.
Kram Carin

Marie E sa...

Lycka till med flytten! Tänk att du väntat och längtat i 3 år, trägen vinner!!
Kram
Marie E

lisashus sa...

Så fina blommor vid din mammas foto, så passande också.
Åh, jag kan tänka mej att du längtar. Min moster hade samma dilemma. Hon hade fönster bara åt ett håll - solsidan. Somrarna där var olidliga.
Så fint med äppelträdet utanför som ger skugga på sommaren, och på vintern blir det ju ljusare när bladen är borta.
Ja, du har en hel del att tänka på nu. Så skönt att dina döttrar hjälper till. När det är något positivt får man ju krafter av bara det.
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Ost/sydost är ju toppen! Morgon- och förmiddagssol, och sen blir det svalare mot kvällen och tänk att slippa neddragna persienner, det är inget roligt! På min sovrumsida måste jag ha det hela dagarna sommartid, och det är inget vidare.

Ser fram emot att få följa med på din flyttresa, skall bli så roligt att se hur du får det! Lycka till med allt nu, att flytta är ju jobbigt men du verkar ha go hjälp!
Kram Gunilla