30 oktober 2023

Nu har jag velat klart


Jag har väl aldrig varit så velig nån gång. Bara för en vägg i köket. Har hållit på att välja tapet hur länge som helst. Med mina mått mätt alltså... över en månad. Nej, längre när jag tänker efter.

Till slut beställde jag tapetprover från Familjetapeter. Totalt åtta... som alla nog kunde passa. Praktiskt och perfekt att se och känna och tejpa upp på köksväggen. Låta sitta nåra dar. Men fyra plockade jag bort ganska snart och så återstod dessa fyra.

Älskar färgskalan och mönstret i tapet nummer 1. Brokig... men skulle passa perfekt. Eller för mycket hall?

En enklare mer nertonad tapet är nummer 2. Tröttnar man inte på i första taget. Gillar bären i klasar.

Nummer 3 är en sirlig blomsteräng. I gråaste laget? Men snygg. Hm.


Den roligaste av alla är tapeten med husen, nummer 4. Ger lite Bullerbykänsla. Struntar i att den klassas barnrumstapet. Så perfekt i färgerna.

Vilken av dessa skulle du ha valt? Och vem tror du jag valde... till slut? 

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jag gillar alla fyra. Men i dagsläget hade jag valt no:4. Jag tror du valde No:2 Den tapeten påminner mycket om den vi hade i vårt matrum innan vi byggde om. snart får vi se den du valt på plats. Kul! Kraaam Pia

Anonym sa...

Tvåan är vilsammast, men alla är väldigt fina tycker jag. Hoppas du är nöjd med att du valde tvåan🤭Glad måndag! Eval8

Rosor och ruiner sa...

Vilka härliga tapeter, ja visst är det svårt att välja! Det finns helt enkelt alldeles för många att välja emellan...
Alla fyra är fina, och tar upp med någon del upp färgen på bordet, det gillar jag!
Jag gissar att det blev...hm ettan eller tvåan.

Skall bli spännande att se vad du valde!
Kram Gunilla

Hélène sa...

Bonjour,

Je pense que vous avez choisi le N°1, mais je me trompe peut-être ? il me paraît convenir parfaitement. Ce papier floral me semble une parfaite continuité avec l'espace de verdure que vous avez devant chez vous.

Bonne journée
Kram
Hélène

Vit Hortensia sa...

Så spännande! Det kommer bli så fint oavsett vilken du väljer, men mina favoriter är nr 1 och 2 :-)
Ha en fin dag! Kram
Birgitta

Mamma C sa...

Det står mellan 2 och 4:an tror jag. Jag säger nr.2.
Kram Carin

lisashus sa...

Alla är ju jättefina på sitt sätt, så det blir säkert bra hur du än gör. Sen blir det ju annorlunda när de blir till en hel vägg. Jag brukar försöka hitta en interiörbild där man ser helheten. Jag skulle nog ändå välja nr 2. Den skulle jag säkert gilla mest i längden.
Lycka till med väljandet. Spännande att se ditt val.
Kram
Lisa

Monica sa...

Nr 2 är vilsam och trygg och fin men nr 4 roligare och på bara en vägg går det bra, lite upplyftande. Nr 1 får jag nervsammanbrott av och lite av 3 också😄

Lycka till, tror du tar 4

MirandaMaräng sa...

Fastnade för nr 4 som var väldigt fin och lite annorlunda! Passar inte bara i ett barnrum utan gör sig väldig fint även i ett kök!!! :-)
Undrar just vilken du valde. . . ?!?
Ha en fin dag (Har ni fått mycket snö i Falun)?
Kram