20 augusti 2014

Svag för ikoner


På sovrumsbyrån står en av mina ikoner, ett loppisfynd för en tjuga, lutad mot väggen. Jag är svag för ikoner. Just den här är jag extra svag för.


Jag är inte religiös i ordets rätta betydelse, även om jag har min egen tro och tycker om att tända ljus i kyrkan och lyssna på kyrkomusik. Och vackra ikoner ger mig styrka. Som den här.

Hoppas ni har det bra!

Regn ute, mörkt inne, eftersom jag inte gillar blixt blir det oskarpa bilder. Måste snart försöka spara ihop till en riktig kamera, men det är så mycket annat som kommer emellan!

15 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Vackert!
Vet inte om du såg mitt svar om murgrönan - att jag har försökt några gånger, men inte lyckats...;(.
Men dom är vackra i vas, o jag fortsätter att försöka! ;)
Kram Gunilla

nattugglan sa...

Så fint o vilsamt.,,,fin byrå också! ha de bra!

Ezter sa...

Den var verkligen fin!

Lena sa...

Vackert! Det är något speciellt med ikoner, rogivande på något sätt.
I detta ruskväder gäller det att tända ljus och mysa inomhus!
Ha det gott!
Kram Lena

lisashus sa...

Vilken jättefin ikon och vilken tur du hade!
Jag tycker också att det är något speciellt med ikoner, även om jag inte heller är kyrksam och religiös på vanligt sätt.

Den passar perfekt på din fina byrå!
Kram
LIsa

Ett ögonblick sa...

Hej Eva-Mari!!
Så vackert!! en mycket vacker komposition,lugnt och harmoniskt. När jag ser din fina ikon,slår det mig att jag har en nästan likadan någonstans i mina gömmor. Jag glömmer... men kan ju inte ha allt framme, då skulle vi själva få flytta ut.
Så glad jag blir att ha inspirerat dig till överkastet. Blir spännande att se!!

Ha en fin dag!!
kramar lisa

Meta sa...

Håller med dig. de är så vackra har en del.Det är ibland de dyker upp på loppis. Du har ett vackert skåp som den står på
Ha en fin dag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Ja de är verkligen vackra Ikoner. Jag har ingen man pappa har några som jag beundrar.. Kraaam Pia

Huset bakom lindarna sa...

Så vackert du har det, förstår att det behövs tända ljus nu när dagen blir mörk av allt regn. Skåpet liknar ett som jag har..
Kramar Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Så fint på din byrå och ikonen ser riktigt gammal ut. Jag lyssnar gärna på musik i kyrkan utan att vara religiös.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Skaparglädje sa...

Kram i höstrusket.

Felix sa...

Så fint du har det med ikoner och tända ljus, för att inte tala om din fina gamla nalle! Helt plötsligt har kvällarna blivit både mörka och kyliga.

Sensommarhälsningar
Elisabet

Melody and M.E sa...

Vilken vacker ikon du har hittat och den gör sig så bra på din fina byrå. Visst är det så att man får styrka och mår bra av att ha saker omkring sig som man tycker är vackra!
Kram M.E

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Väldigt fin ikon. Vilket fynd!
Är också svag för ikoner, den här var extra vacker.

Trevlig helg
Kramar Anncathrine

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Du så fint det så ut på øverste bildet , riktig flott ! Ja jeg vet ikoner , er bare digg ! Det er så mange fine av de . Jeg elsker Jesus bildene også , de gammle og synes at det er godt å ha dem på veggen .Klem til deg som har det så fint på soverommet :)