25 juli 2016

Vovvar...


Vera. Nästan omöjlig att fota! En ministudsboll full med bus. Helst ligger hon upp och ned...

Några dagar har jag haft trevligt hundbesök. Ja, inte bara hundar, hussen har också varit med. Dessa våldsamt varma dagar har vi såklart varit vid badet, men lite offside där det är okej att hundar får vara och det finns skugga.


Siri. Lätt att fota för hon bryr sig inte om kameran för fem öre. Siri blir 12 i år, en grånad borderterrierskönhet som har oändligt tålamod med bråkiga lillasyster Vera. Siri gillar att spana, absolut inte att bada. Inte att trimmas heller men det sker inom en snar framtid vare sig hon vill eller inte!


Vera är en korsning mellan Tibetansk spaniel och Chihuahua. Kanske därför... ett öra upp och ett ner? Liten är hon, väger inte ens två kilo. Inget bad för Vera heller!


Hussekärlek!


Fler besökare vid hundstranden, Sibbe, dotter Åsas hund, tycker vatten är sådär. Upp till magen går bra men att simma är överskattat, det får matte syssla med!


Nu har de åkt hem igen... och plötsligt blev det väldigt tomt...

Ha det så härligt i värmen! Några grader svalare skulle inte göra nåt, men gnäller, det gör jag inte!

13 kommentarer:

Meta sa...

Det förstår jag att det blev tomt när de for en så lite fin fröken Vera är. Hade en gång en Pekineser påminde mycket om Vera
Ha det gott och skuggan gäller här.Ska visst bli lite svalare nu i veckan
Kram Meta

Rosor och ruiner sa...

Vilka finingar, förstår att det blev tomt när de for!
Nej, det är dumt att gnälla, det leder ingen vart! ;) Men lite svalare hade inte gjort nåt, och framförallt regn, behöver vi i alla fall...

Kram och ha det så gott!
Gunilla

Huset bakom lindarna sa...

Hej, det var länge sedan jag tittade in här men när jag såg hundbilderna var jag tvungen att ta en titt! Så härligt med besök av vovvarna och att vistas vid sjön sådana underbara dagar som vi har nu! Vi pratar dagligen om våra hundar som inte finns hos oss längre, men någon ny blir det inte. Det är väl därför som vi tittar mer på andras. Förstår att det blev tomt när de åkt! Ha det så bra!
Kram/Finas mammis

Erikslundsliv sa...

Så härligt med hund och hussebesök! Så söta vovvar och det lyser verkligen bus i Veras ögon och Siri ser så klok och lugn ut precis som du beskriver henne.
Härligt med bad i värmen, idag är det ju lite svalare och kanske kan man få lite gjort? Det blir inte många knop när det är 30 grader varmt precis!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

lisashus sa...

Nej gnälla bör man väl inte över värmen, men visst blir det lite väl mycket när termometern börjar glida över +30 grader! Så var det här igårmen idag är det välsignade skvättar! Vilka rara fyrfotingar du har på besök och Vera ser otroligt busig ut med "ett opp och ett i minne"-ett säkert tecken. Jag kan tro att det blev lite tomt när de åkt. Nu hoppas vi på lite humanare temperaturer! Sen vill jag tacka så hjärtevarmt för dina alltid så rara kommentarer och du ska veta att jag känner likadant för dej! Du inspirerar och jag älskar det du skriver i din skrivarblogg! Önskar den lagom ljumma sommarvindar och fortsatt sköna dagar! Kramar
Lisa

lisashus sa...

Nej gnälla bör man väl inte över värmen, men visst blir det lite väl mycket när termometern börjar glida över +30 grader! Så var det här igårmen idag är det välsignade skvättar! Vilka rara fyrfotingar du har på besök och Vera ser otroligt busig ut med "ett opp och ett i minne"-ett säkert tecken. Jag kan tro att det blev lite tomt när de åkt. Nu hoppas vi på lite humanare temperaturer! Sen vill jag tacka så hjärtevarmt för dina alltid så rara kommentarer och du ska veta att jag känner likadant för dej! Du inspirerar och jag älskar det du skriver i din skrivarblogg! Önskar den lagom ljumma sommarvindar och fortsatt sköna dagar! Kramar
Lisa

Jord under naglarna sa...

Jag njuter av värmen, men visst blir jag trött och seg av den och det är ju mindre roligt. Nu har precis världens åskoväder dragit förbi och en rejäl skur som det nu bara är några droppar kvar av.

Vår hund får man inte i vattnet frivilligt. Om man drar med henne ut i sjön simmar hon snabbare än en OS-simmare till land igen. :) Förhoppningsvis har hon hunnit blivit ren och fin i alla fall.

Må så gott!

Ezter sa...

Min dator har kraschat helt, därför jag inte är så aktiv!

Anonym sa...

Hejsan! Jag rekommenderar klippning för gamla Borderterriers. Så gör jag med min Laisa 12 år. Hon blir så fin så. Kanske inte de första veckorna men efter en månad. :)
Med vänlig hälsning Eva Marie i Sunne

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Åå så fine bilder du har tatt , og så nydelige hundene er ! Bildet med den lille hunden og de store husse henderne er nydelig ! Kan tenke meg det ble tomt igjen når de hadde reist ja. Her i Værmland regnet det i natt og i dag har det blåst en litt kald vind , som påminte meg om høsten og jeg sier bare , ååå jeg vil ha sommer hele året ! Fin kveld til deg ! Klem

Villa Ryttarängen sa...

Hundar är trevliga djur även om vi tyvärr inte kan ha på grund av allergi i familjen. Hönsen du såg är riktiga fast inte våra, utan grannens. Dom hälsar på ibland. Ha Ha! Värmen är skön särskilt när man kan svalka sig i vattnet. Ha det mysigt! Kraaaam Pia

Vardag och flärd sa...

Så fint besök du haft! Och väldigt fint väder har det varit också även om jag inte uppskattar så hög värme. Jag klagar inte för jag vet att det blir inte långvarigt och redan nu har vi lite svalare och blåsigt.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Lena sa...

Så söta och charmiga! Ja, varmt har det varit, men ikväll var det riktigt höst-kyligt och skuggorna börjar bli långa! Fast än har vi många sommardagar kvar att njuta!
Kram Lena