15 februari 2017

Kvistarnas tid är här!


Första kvistarna plockade jag under härliga solväderspromenaden igår. Ett vårtecken så gott som något. Jag hade sån tur så jag kunde plocka från några nedsågade träd som så lägligt låg precis intill promenadvägen vid Kålgårdsparken. Men vad det är för kvistar vet jag inte. Ser nästan ut som något mjukt ska spricka fram, om man tittar noga. Någon sälgsort kanske?


Jag som älskar kvistar, grenar och ris av alla de slag har min tid nu. Efter tulpantiden, som ju inte på minsta sätt är slut, så tycker jag det grafiska intrycket som några kvistar tillför i inredningen är så vilsam.

Letade länge efter skatorna som brukar få plats bland de första kvistarna, utan resultat. Har ingen aning om var jag lagt dem. Så här såg de ut förra året. Nåja, de dyker säkert upp när jag letar efter nåt annat.

Åh, vad jag önskar att det soliga vårvädret fortsätter... länge. Idag ska jag dricka mitt eftermiddagskaffe på balkongen tror jag!

Ha en skön dag ni också!

10 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kvistar är fint, kvittar nästan hur de blir!

lisashus sa...

Vilka härliga kvistar du har hittat och jag vet ju, sedan tidigare att du gillar kvistar precis som jag.
Ja, detta att inte hitta sina saker känner jag också igen, efter alla flyttar,men plötsligt dyker de upp när man minst anar.
Ja, vilket ljuvligt väder vi fick och så välbehövligt efter alla grådagar.
Ha en fortsatt skön dag i solen!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Hoppas du fick ditt eftermiddagskaffe på balkongen, det är ju det där första som är så skönt och välkommet!
Kvistar plockar jag också in, jag gillar den här tiden när man får en föraning om vad som ska hända i naturen. Vet faktiskt inte vad det är för kvistar du plockat men det har ju inte så stor betydelse egentligen, huvudsaken är att det är vackert.
Ha det fortsatt fint!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Så vårlikt med kvistar...och vår är det ju redan, helt sjukt !
Hos oss har vi väder som det skulle vara i början av april...det är det som är så tråkigt för här kommer det att bli ett bakslag snart...sanna mina ord !!
Det har blivit något tokigt med väderklimatet i världen !
Hoppas du får en fin "vår" vecka ;)
Kram

HWIT BLOGG sa...

Kvistar gillas här också! Det enkla, naturliga...sen får man hoppas på en och annan blomma på kvisten framöver också!
Ha en härlig fredag!
Kram Titti

Mycket annat & lite betong sa...

Vackert med kvistar och äntligen har vi fått lite sol!
Och skatorna är försvunna. Så typiskt! Att man aldrig kan lägga saker på samma ställe.

Ha en fin helg!
Kram Agneta

Lena sa...

Ja, det var ju det jag tänkte göra idag också! Älskar att plocka in kvistar och se hur de slår ut. Bara katterna kan låta bli dem....
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram Lena

A House With A View sa...

Sååå vackert! Jag har också haft tankar på att ta in kvistar, de har säkert kommit i mängder på blomaffärerna också vid det här laget gissar jag. Det enkla är oftast det vackraste!

Helgkramar aka

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Javisst är det en härlig tid nu när man kan börja ta in kvistar, tog in de första för två veckor sedan och nu blommar det några blyga, små vita blommor
på några av kvistarna. Hopp om vår!

Boken var sååååå bra, tyckte så mycket om den! Tack för mysig, trevlig läsning!( Har skrivit ett mail till dig om det.)

Fin söndag till dig
Kramar Anncathrine

Agneta Tellander sa...

Ja kvistar har verkligen en förmåga att få en att inse att ännu en vår är i antågande. Varje år jag får uppleva knoppar som brister, fåglar som kommer åter, droppande tak, snödroppar och fika ute ser jag numer som en ynnest jag inte tar för given. Njuter av nästan utslagna syrenknoppar. Så umderbart 🌷