19 februari 2018

Härlig helg i Grövelsjön



Tidig fredagsmorgon hämtade vi upp den helt ovetande femtioåringen i pimpad bil och ställde kosan mot Grövelsjön.


En helt nybyggd stuga hade vi till förfogande och lördagen bjöd på riktigt önskeväder med klarblå himmel och minus sju... och faktiskt ingen blåst alls.


Utsikt över vita vidder och norska fjäll genom fönstren...


... i storstugan. Nästan lika orörd som de vita vidderna utanför. Stugan blev nämligen klar förra vintern och den ligger ostört, nästan helt utan grannar.


Gott om plats fanns det och gissa om vi trivdes?


Önskade att mitt dumma knä varit som förr! Nu promenerade jag i solskenet, de andra åkte på tur. Suck.


En härlig helg hade jag tillsammans med mina bästa! Det var dotter Anna som vi överraskade. Och hon var lika glad och lika nöjd som vi!


Nu är jag hemma igen och ikväll ska jag hämta Iris!

4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Åh, så fint det ser ut! Vilken helg ni måste ha haft! Själv har jag myst till Nora och hennes vänner. Det var ett trevligt sätt att spendera sin söndag på 😀👍🏼

lisashus sa...

Vilken fantastisk tripp ni hade! Vilket väder och vilket landskap! Urmysig stuga också! Jag kan tro att ni hade det fantastiskt! Vinter när den är som bäst och i goda vänners lag dessutom! Underbara bilder!

Önskar dej en skön och fin måndag och start på nya veckan!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Så stor och fräsch stuga, jag förstår att ni mådde gott där. Och vädret var ju som vintervädret ska vara. Synd att du inte kunde åka skidor, men frisk luft och sol fick du.
Roligt att du får hem Iris nu, då ska hon bo in sig och det går säkert bra.
Ha en riktigt fin vecka med Iris!
Kramar Eva

Lena sa...

Åh, så härligt och vilket fantastiskt läge på den stugan! Älskar Grövelsjön på sommaren, men har inte varit där så mycket på vintern! Perfekt väder hade ni också ser jag!
Kram!