11 oktober 2018

Skir sprödhet och pågående skriveri


Att jag är förtjust i torkade växter och örter är ingen nyhet precis. Jag älskar verkligen den skira sprödheten som den torkade dillkronan i den gamla Nittsjövasen har. Och så påminner den om augustis roliga kräftskiva.

Som jag tidigare berättat så skriver jag för fullt på min nya bok. Ännu kommer jag bra överens med huvudkaraktären Kerstin. Men man vet aldrig! Denna roman är helt fristående och har ingen koppling alls till mina tre tidigare böcker. I dem har handlingen huvudsakligen utspelats i Örebro, Söderhamn och Hudiksvall. Nu är turen kommen till min egen stad, Falun. Så det kan bli!

Vilka härliga dagar vi har! Önskar oss alla en fortsatt fin brittsommartid.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter spännande med den nya boken!/Eva-Lotta

Vardag och flärd sa...

Man blir nyfiken på din bok när du nämner skriveriet ibland!
Det finns så vackra fröställningar - och mycket annat - i naturen. Öppna ögon och öppet sinne så finner man vackerheter att pryda hemmet med - precis som du gjort.
Nu har vi fått värme igen och idag sol hela dagen, det är så vackert, vill ha det så i fem månader ...
Ha en trivsam helg!
Kramar Eva

lisashus sa...

Så otroligt vackert i sin enkelhet och i DEN vasen! Åh, så fint!

Det är verkligen spännande med ditt skriveri, kanske ännu mera nu när boken inte är kopplad till dina föregående historier!
Jag ser verkligen fram emot din nya bok!

Ha det så fint vid skrivbordet!
Kramar
Lisa

Meta sa...

Vad roligt med en ny bok. Lycka till. Härliga dagar hoppas jag vi får nu som avslut på den här fantastiska sommaren.
Ha det gott
Kram Meta

MirandaMaräng sa...

Så roligt att du skriver på ännu en bok. . . ska bli spännande att läsa om vad huvudkaraktären
har för sig i din hemstad! :-)
Ha en finfin helg i solskenet!
Kram

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Spännande med dina böcker. Säkert något jag tidigare missat. Finns de att köpa!
Trevlig helg!
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Två av bästa då! Dina böcker och så dessa vackra torkade växter...
Ha en skön hösthelg nu :)
Kram från Titti

Lena sa...

Spännande med din nya bok! Håller på att läsa ikapp i bokhyllan nu när gubben ligger ute på jobb... så din senaste står på tur!
Ha det gott i solskenet!
Kram Lena