24 juli 2019

Små buketter av blåbärsris




När jag var i skogen sist så plockade jag lite blåbärsris med hem. Tycker det luktar så gott. Jag gjorde små buketter och hängde dem i kransen där jag tidigare hade blad av liljekonvaljer. Nu doftar det blåbärsskog! Ombyte förnöjer.


Får se hur länge det håller sig. Gjorde en krans av blåbärsris för några år sen. Minns ni? Den hade jag ända fram till jul.


Nu har jag förberett mig för den stundande värmeböljan genom att hämta ner fläkten från vinden. Hade hoppats att aldrig behöva använda den igen. Önskar att värmen är snabbt övergående och att det inte blir så galet varmt som förra året!

Ta hand om er i värmen!

4 kommentarer:

lisashus sa...

Du kan verkligen få till det! Så jättefint det blev och visst minns jag kransen!
Jag bävar också för värmen - att den inte blir långvarig! Klokt med fläkten, det gäller att gardera sej, nu när vi vet hur det kan bli.
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Blev fint med blåbärsriset i din krans. Nu får vi se hur länge det håller.
Har läst och sett att värmen ska komma tillbaka till Sverige nu.
Här har vi det hett som tusan nu men det blåser rätt bra så det fläktar skönt.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Du är bättre än Ernst!

Vit Hortensia sa...

Blåbärsrisgrönt är jättefint......tänk att du hade buketter torkade så länge som till jul förra gången!
Jag har plockat av alla våra svarta vinbär idag och gjort saft. Tänkte det kunde vara bra att ha det gjort innan det blir ännu varmare. Den här värmen har jag längtat efter sen vi kom hem från Kroatien så nu tänker jag INTE klaga, bara välja aktivitet efter väder :-)
Sommarkram! Birgitta