9 juli 2019

Trädgårdsprojektet färdigt


Snudd på att jag glömde ta en bild under arbetets gång. Men här pågår utförandet av Marika och Peters trädgård... ett roligt uppdrag jag fick för drygt en vecka sedan. Nu är skissförslaget klart och eftersom jag jobbar enbart på dator så skickades en pdf-fil över till dem som de själva får skriva ut. Nu håller jag tummarna att förslaget faller i, hihi, god jord!


Jag har fotat delar av pdf:en direkt från skärmen så resultatet är därefter. Oskarpt... men ni får i alla fall en hum om hur jag jobbar fram förslagen.


Jag vet att några av er ville se det färdiga förslaget men mer än såhär visar jag inte. Det är ju Marika och Peter som ska läsa och begrunda.


Jag ritar, lägger in inspirationsbilder, och har bilder och information om alla föreslagna växter. Då blir det lättare för uppdragsgivaren att förstå mina tankar. I detta fallet blev det hela 14 sidor, trädgården är stor! Jag är noga med att påpeka att det är ett förslag att bli inspirerad av de får, och om sedan någon del av trädgården kommer att bli som på skisserna så har jag lyckats. Detta är mitt sjätte trädgårdsförslag och jag tycket det är jätteroligt!

Nu ska jag städa och gå och handla, katthårstussarna rullar och kylskåpet gapar tomt. För när jag tycker något är roligt blir jag helt uppslukad och vill inte göra något annat än att jobba med just det.

Må gott och ha en fin dag.

8 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så himla kul. Ja men det där ser ju superfint och proffsigt ut. Jag har ju gjort några jag med. Fast det var längesedan. Tack för att du berättade vad växten hette sammets nejlika heter den visst också. Nu ska jag ta ut kladdkakan, är rysligt chokladsugen. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Så roligt och hoppas de gillar vad du gjort till dem.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Vilket jobb du gör! Är det något speciellt program som är till för just trädgårdsritningar? hm, är inte så vass på sånt där, men vore kul att prova någon gång...

Bra jobbat! Nu får du ta någon vilodag, efter städning förstås ;)

Kram Gunilla

Vit Hortensia sa...

Vad duktig du är och vilket jobb du har gjort!
Så härligt att få ett färdigt förslag att ta ställning till om man själv kanske varken har tid eller kunskap att göra det......och så verkar du ha haft väldigt roligt under tiden med det jobbet :-)
Kram till dig!
Birgitta

lisashus sa...

Jag är övertygad om att det blir en jättefin trädgård! Det syns ju direkt på alla vackra klassiska blommor som du har valt. Kanske är det en lite gammaldags trädgård. Vilket jätteroligt uppdrag och du om någon kan ju detta med trädgård och kan åskådliggöra alla idéer.
Jag antar att du har en hel del att förhålla dej till - kanske har där funnits en trädgård tidigare?
Lycka till med jobbet!
Kramar
Lisa

Isas Trädgård sa...

Waoo - så proffsigt!! Du är så himla duktig Eva-Mari - är övertygad om att paret blir stormförtjusta i ditt förslag !
Ha det så gott !
Kram/Isa

MirandaMaräng sa...

Ser jätte fint ut! Du måste ha lagt ned åtskilliga timmar på det projektet. . .och dom kommer säkert att bli
stormförtjusta över vad dom ser!!! :-)
Ha en fin dag!
Kram

HWIT BLOGG sa...

Oj vilket jobb! Vilket roligt jobb också, inspirerande! Jag skulle också behöva råd men får ta det framöver när tiden finns...
Ha en rolig fredag :)
Kram Titti