20 oktober 2019

Varför krångla till det?





Igår firade jag att jag skrivit mer än hälften på Harriet och Olle, min nya roman. Hurra vad det har gått undan! Bjöd mig själv på en Budapest, den största jag sett och den närapå godaste jag ätit. Och vid speciella tillfällen som det här så högtidsdrack jag kaffet ur Mon Ami. Det blir ännu festligare då.

 
Jag har bestämt mig för att ge boken namnet Harriet och Olle. Det har varit arbetsnamnet hela tiden. Som ni ser har jag haft en rad andra namn på lut. Inget har varit riktigt på pricken, så varför krångla till det? Harriet och Olle får det bli. 


Nu ska vi äta söndagsfrukost, Iris och jag. Hon är nämligen en central figur, om inte i boken så i alla fall under processen. Sen ger vi oss på kapitel 37, hej och hå!

Ha en fin dag ni också!

8 kommentarer:

lisashus sa...

Så spännande med din nya bok, som jag verkligen ser fram emot!
Grattis till halvlek och en Budapestbakelse är du verkligen värd!
Fortsatt lycka till med skrivandet!
Kramar
Lisa

Eva-Lotta sa...

Klart du skulle fira då! Ska bli spännande att läsa 🤩Trevlig söndag!

Mamma C sa...

Vilket smarrigt firande att du kommit halvvägs i din bok.
Ha en skön söndag nu.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Klart man ska unna sig att fira.....och ta fram finkoppen också :-) Så bra det måste kännas när allt rullar på, och du verkar ha en bra organisation i ditt skrivande. Det kommer säkert att gå lika bra med den andra halvan!
Skickar en varm kram i höstrusket och önskar dig en fin söndag!
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Klart du ska fira! Harriet Och Olle väntar jag med spänning på...
Kram från Titti och ett dimmigt Öland

Bettys beundran sa...

Klart du får tjata om din vita verbena så vacker som den är. Grattis till boken och att du har hjälp av katten - blev det en gräddnos?

Rosor och ruiner sa...

Åh, den koppen såg god ut att dricka ur, den skulle jag nog unna mig att dricka varje dag ur..;) Och budapest är ju så gott! Klart du skall unna dig när du varit så kreativ! Vad roligt att ha sånt flyt i skrivandet!

Kram Gunilla

MirandaMaräng sa...

Så klart ska man fira med en smarrig Budapest när man har kommit så långt i boken! Förstår att Iris har "hjälpt" till och är en central figur!!! :-)
Ha fina höstdagar!
Kram