26 november 2019

Att släppa taget


Igår släppte jag taget och skickade manuset på min femte roman till tryck. Lika läskigt varje gång! Boken är en relationsberättelse och den har fått titeln... Harriet och Olle. Det fanns nämligen ingen annan titel som passade. Nu känns det bra att jag bestämde mig för det självklara namnet. Det är ju Harriet och Olle romanen handlar om. Boken hinner tryckas före Lucia, hurra! Kommer med mer info när det närmar sig.


Jag firade mitt släppta tag med ett bad, några tända ljus och ett glas champagne. Nej, det sista var ljug, ett flaska vitt vin var det som fanns i kylen. Men jag lovar att för mig var det champagne av ädlaste sort!


Nu ska jag ta itu med lite adventsstök, behöver baka till mitt traditionella adventsfika på söndag för mina närmaste. Nu kan jag börja tänka på annat än Harriet och Olle. Konstigt hur man lever nära sina karaktärer, eller... kanske inte konstigt alls när man umgåtts med dem i ganska precis sex månader? Som sagt... nu har jag släppt taget! I alla fall fysiskt...

Önskar er alla en fin sista novembervecka.

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Klart man firar en sådan sak och namnet blev bra tycker jag.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Mysigt sätt att fira och släppa taget på. Saknar badkar. Men jag har annat som bastu :-) Kram Pia

Eva-Lotta sa...

Ett bra namn och självklart att du skulle fira! Grattis! Nu ser jag fram emot att få läsa den. 🍾🥂

lisashus sa...

Vilket bra namn och vilket bra sätt att fira din släppta roman! Det ser verkligen ljuvligt ut med ett bad och champagne på det - bättre kan det ju inte bli!
Allt lycka till dej nu med slutklämmen och jag ser mycket fram emot att få läsa boken!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Kan tänka mig att det är svårt att släppa taget om något man levt med så länge både psykiskt och fysiskt. Så spännande ändå att du snart får hålla den färdiga boken i din hand!....och så klart ska man fira :-)
Önskar också dig en fin sista novembervecka!
KRAM. Birgitta

pelargon sa...

Vilken känsla det måste vara att lämna ifrån sig materialet till tryck.Det måste ju firas när man kommit så långt!
Vilken fin vetekrans det blev häromdan....och adventskaffe är ju lite speciellt.Det låter så mysigt tycker jag.
Då får man kanske möjlighet att köpa en bok snart...ser framemot det...det gör jag verkligen.
Här håller vi på att sätta upp stjärnor och ljusstakar i fönster.Utegranen kom på plats igår och ljusen har jag satt i idag.Litr extra ljus
här ute på landet är vackert och tacksamt.
Ha en fortsatt bra novembervecka!
Kram Margareta

MirandaMaräng sa...

WoW. . .så spännande! Nu är det bara att vänta på den färdiga boken i din hand! Njut av champagnen (eller det vita vinet) det är du väl värd!
Ha en fin vecka!
Kram

Vform sa...

Vilket mysigt och perfekt sätt sätt att fira dig själv!
Du är duktig du! ♥
Önskar dig fortsatt fina dagar i väntan på din bok!
Kram Vivan

Annica sa...

Så mysigt med ett glas vin i badet!
Förstår att det känns spännande att lämna ifrån sig bokmaterialet!!

Stor KRAM
Annica

Lena sa...

Klart värt att firas! Så mysigt!!!
Kram