28 november 2019

Chokladkokostoppar, enkla och goda


Har precis gjort dessa kokostoppar och de är supergoda... om man som jag tycker om kokos. Dessutom är de glutenfria. Här är receptet.

Chokladkokostoppar ca 25-30
50 g smör
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao
2 ägg
200 g kokosflingor
raspet från en halv apelsin

Mörk choklad att doppa de färdiga kakorna i

Smält smör, vispa i sockret, vanilj, kakao. Rör i de två äggen, apelsinraspet och sist kokosflingorna. Låt svalna i kylen. Klicka ut toppar. Grädda i 175 grader ca 12-15 minuter. När de kallnat, ge dem en botten av smält blockchoklad.

Nu har jag ätit tre... och alla var lika goda, hihi!

Ha det gott!

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag älskar kokos🤗 dessa ser jättegoda ut!

Villa Ryttarängen sa...

Jag är tokig i kokoskakor och med choklad blir dom ju ännu godare. Kraam Pia

Dotter L sa...

Oj så goda de ser ut, ska bli gott på 1:a advent!

Mamma C sa...

Kokoskakor är mumsfilibabba.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Åh....jag vill också tycka att det är roligt att baka så jag med glädje kunde göra så fina kokostoppar som du!
Men.....känner jag mig själv rätt så kommer det inte att bli något bakat. Hoppas ändå att jag en dag plötsligt överraskar mig själv, och min omgivning. Man kan alltid hoppas :-D
Kram till dig!
Birgitta

Lena sa...

Åh, de såg goda ut! Måste pröva. Tack för receptet!!!

Isas Trädgård sa...

Ser supergoda ut - dessa måste jag prova !
Ha det så gott !
Kram/Isa

lisashus sa...

Åh, det där ser ju riktigt goda ut, ja, som riktigt godis! Tusen tack för receptet! Säkert blir det en adventsfavorit!(Om det blev några kvar!)
Kramar och ha en skön och fin första advent!
Lisa