6 april 2020

En dröm blir sann?

Länge har jag haft en önskan om ett gammalt slagbord. Eftersom vi är många när alla familjerna samlas så behöver jag ett rejält bord. Men det är inte ofta vi träffas samtidigt allihop. Ett slagbord vore en perfekt lösning. Jag har letat ett bra tag, lagt ett bud på Dalarnas Auktionsbyrås nätauktion... men som vanligt är jag alltför försiktig. Det perfekta slagbordet försvann framför näsan på mig.

Men i fredags fanns det plötsligt fem bord med till söndagens auktion. Och tre av dem var starka kandidater! Den här gången tänkte jag tuffa till mig. Jag hade noga kollat de äldre försäljningarna och visste att jag måste ta i om jag skulle få det jag ville.

Det jag helst ville ha blev överbjudet mitt maxbud två minuter före budgivningsstoppet. Jag slängde mig över kandidat nummer två och la mitt maxbud några sekunder innan stoppet. Tänk att jag hann! När auktionen började fick jag vänta två nervösa timmar innan det var dags för mitt slagbord. Med iskalla händer och bultande hjärta följde jag budgivningen på nätet. Hurra! Det blev mitt. Betydligt under mitt maxbud också. Jag är så nöjd.



På tisdag kväll hämtar en av mina snälla svärsöner det åt mig. Håll tummarna att det är som jag tror. Det här är nämligen lite större på alla håll än det nättare jag blev snuvad på. Gissa om jag är nyfiken? Om det inte passar har jag redan en spekulant på lut.

Men om det blir som jag hoppas så lägger jag ut mitt gamla nätta ovala matbord på Blocket. Stolarna behåller jag, de kommer att passa till slagbordet... tror jag. Om nån är intresserad, mejla mig för mer info. Bordet nu sålt!


Nu går jag ut i solskenet. Tio grader redan. Hurra för det också!

Ha det så bra ni kan.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis till bordet! Hoppas det blir så som du hoppas😎

Mamma C sa...

Heja dig, så kul. Nu får vi hoppas att det är precis som du tänkt dig.
Håller tummarna och ha en bra dag i solen.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Håller tummarna för att det blir jättebra med ditt slagbord! Jag har funderat på ett slagbord till vårt nyrenoverade gästrum som man skulle kunna fälla ut om man skulle vilja sitta där och sy eller pyssla, men jag har lite svårt att bestämma mig för vilket som blir bäst......bord, skänk, skåp eller sideboard. Alla dessa val :-)
Idag har vi haft ett underbart väder här hos oss i Strömsholm. Äntligen kom penseerna jag köpte förra veckan ner i sina krukor så det blev lite fint på verandan.
Allt gott till dig!
Kram Birgitta

Vform sa...

Skam den som ger sig! Bra att du höll ut och nu hoppas jag du får det du vill ha! Snyggt på bilden åtminstone!
God fortsättning i påskveckan!
Kram Vivan

lisashus sa...

Grattis till slagbordet! Det ser verkligen jättefint ut och är ju bra detta att man kan ha de delvis uppfällt när man inte har gäster. Jag hade också ett en gång. Riktigt gammalt var det och lite skrangligt, nästan FÖR skrangligt till slut, så jag sålde det när jag ärvde ett helt annat efter min pappa, som jag fortfarande har kvar. Hoppas att du blir nöjd med det. Alltid lite vanskligt när man inte sett det i verkligheten.
Håller alla tummar.
kram
Lisa