19 april 2020

Någon annan också?


I morse upptäckte jag att merparten av bloggens bilder var ersatta av en grå ruta med ett förbudstecken i. Har aldrig varit med om nåt liknande under alla mina bloggår! Nu har jag lagt in bilderna igen, ett styvt jobb att leta fram dem, fick läsa alla mina inlägg för att få fram bilderna jag valt. Undrar vad som hänt... en bugg? En hacker? Eller vad? Har någon annan varit utsatt för det här?


Hur som helst så har jag snöat in på pussel, just nu ett tusenbitars julpussel. Mitt slagbord är utmärkt att pussla på. Ett trevligt avbrott i tristessen som blir mer påtaglig för varje dag. Det blir mycket bokläsning, serie- och tv-tittande. Promenad varje dag förstås men inte ens den känns riktigt fri. Jag vet att jag har sagt det förr... jag längtar till maj! Och att livet blir vanligt igen.

Ha en så fin söndag ni kan och en meningsfull ny vecka.

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej detta har jag inte varit med om på min blogg.
Pussel tar sin lilla tid när det inte är ett barnpussel på 20 bitar.
Här har vår karantäntid förlängts till 9 maj nu. Jag längtar också till att få röra mig fritt igen.
Kram Carin

lisashus sa...

Så märkligt med bilderna! Jag har varit med om det i min gamla blogg - Lisas torp. Om jag gått in och tittat i nuläget, har jag märkt att vissa bilder ser ut så. Har ingen aning om varför.
Vilket jobb att lägg in bilderna igen!

Ja, tiden har vi verkligen och visst är det väldigt begränsande och trist alltsammans. Jag lider väl inte så väldigt mycket i och med att jag ändå har torpet att åka till och skogen på nära håll, men visst känns det för trist nu.

Vilket pyssligt pussel du har. Där har du säkert att göra.
Jag längtar också till maj och att få vara ute mer i VÄRME! Det är ju så himla kallt och blåsigt hela tiden.
Vi får försöka att stå ut och hoppas på att detta elände får en ände.
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Reagerade igår på att bilder jag plockade från bildarkivet markerades med en grå cirkel med ett minustecken i direkt efter att jag lagt in dem i inlägget, men ser inte att det skulle vara något krångel på själva bloggen.
En mardröm om alla bloggens bilder skulle vara borta. Skulle aldrig orka fixa till det! Hoppas det är ok igen på din blogg!
Åh pussel, ÄLSKAR att pussla!.....bara det att det är så svårt att sluta. Tänker alltid "bara en bit till", men det blir sällan bara EN bit till utan jag får tvinga mig själv till att sluta :-) Gav min mamma och hennes make ett pussel i julklapp ett år och då satt mamma, jag och äldsta sonen uppe och pusslade till kl 03.00 på juldagen. Vi kunde inte sluta förrän det var färdigt :-)
Ha det så bra!
Kram
Birgitta

Vit Hortensia sa...

Tittade igenom mina senaste inlägg och ser att även jag har såna rutor lite här och var. Det var inte så många i de inlägg jag kollade, men det känns i alla fall som Blääääää :-(
Så.....du är inte ensam med det krånglet!
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Några av mina gamla inlägg har såna där rutor har jag märkt, men inte har jag kvar de bilderna i min dator inte...
pussla är ju en himla bra sysselsättning! Jag brukar ju bara pussla på julen, men varför inte, kanske åker fram nåt här med. Är ju lite ensam o uttråkad varannan vecka numer...
Kram!!

Isas Trädgård sa...

Samma här Eva-Mari - har inte vågat titta bakåt för att se hur många inlägg som ser ut sådär. Det har ju blivit tusentals inlägg under 10 års bloggande. Var in på Blogger i går kväll och dom håller på att jobba med problemet då det är flera som anmält felet. Hoppas dom hittar en lösning !
Jag älskar också att pussla - så himla roligt. Ditt pussel var jättefint - måste vara roligt att lägga.
Ha det så gott - hoppas du kan vara på din fina balkong nu när det blir varmare !
Kram/Isa

Margareta sa...

Hej!Så tråkigt när det krånglar med datorn,om det så är bloggen eller annat.Just detta har jag inte stött på.Men idag när jag skulle betala räkningar fanns det inget nätverk och det gick inte att komma nånstans.Så tröttsamt. Men jag lyckades till sist få igång det hela.
Vilket jättepussel du lägger....Där gäller det att ha tålamod.Tålamodet pressas hårt i dessa tider.Corona är en sak,men det finns annat också som oroar.
Dina getingbon var häftiga.Ska bli intressant att se om de fungerar.Inget gift iallafall.
Och din fina keramikvas....den formen och färgen gillar jag också.
Och slagbordet förstås.

Önskar dig en så bra vecka som möjligt i denna tid!
Kram Margareta

Eva-Lotta sa...

När jag flyttade från Blogger tog jag bort alla bilder. Då blev det så.
Nog känner man sig hindrad i livet. Men idag har vi varit och städat i mammas koloni. Även klippt henne och sen var vi hemma hos henne och bar ner en massa saker, nu när de äntligen fått källarförråd igen.

Bettys beundran sa...

Förstår att du tycker om vasen i ditt förra inlägg den är underbar i både färg och form. Finns det någon signatur, hör att jag låter som antikrundan, men det är ju roligt att kunna spåra vart saker kommer ifrån.