27 november 2020

Advent... ankomst


Den här tiden är den härligaste och vackraste under den mörka årstiden tycker jag. Advent. Bara namnet är så oerhört vackert! Betyder just ankomst. Jag har gett min ängel en mer framträdande plats, som brukligt. Annars bor den i sovrummet.


Letade fram en gammal skir spetsduk som jag tycker passar bättre till advent. Tall- och granris i kruka och på väggen, inspirationsböcker på bordet och några kottar... välkommen advent!

Ingen traditionell adventsstake har jag i år, jag tänder mässingsljusstakarna i tur och ordning i stället. Det ska vara enkelt. Nu ska jag plocka fram stjärnor och fönsterstakar. Inte heller där finns några nyheter. Allt gammalt, lite skamfilat och tufsigt... men så kärt.

Önskar er alla en fin första advent.

6 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag har sagt det många gånger. Du har det så fint och mysigt! Trevlig helg!

Mamma C sa...

Du har fått till det fridfulla och lugna hemma hos dig.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

lisashus sa...

Du kan verkligen pynta enkelt och så det blir allra vackrast!
Så fint med din ängel också, som får komma fram som en viktig del till allt det vackra med advent.
Ja, det enkla är verkligen det allra vackraste och skönt ibland med gamla traditioner där man plockar fram samma saker varje år - kanske med en liten variation.
Ha en fin och stämningsfull adventshelg!
kram
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Så fint, så fint... Kraaam Pia

Vit Hortensia sa...

"I det enkla bor det vackra".....så sant som det är sagt :-) Jag har helt kommit av mig med pyntandet efter att jag gjorde klart utomhus, men efter en promenad som jag strax ska ut på ska adventsljusstakarna och stjärnorna fram ur sina lådor!
En riktigt fin helg önskar jag dig!
Kram
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Advent...ankomst. Ja det är en mysig tid som nu kommer trots mörker och halka. Frost eller slask.
Jättefin ängel och hyacinter frossar jag i just nu :)
KRAM från Titti