3 november 2020

Boktips i november


Nu är det ju läsartider, inte minst Covid-19 och höstrusket bidrar till mer innesittande. Jag håller på att läsa en riktigt bra spänningsroman. Visserligen har jag några sidor kvar men det jag hittills läst bidrar till att jag vill dela med mig av upplevelsen. 

Boken handlar om Hanna, sjukskriven polis, som får låna en nyligen ärvd stuga av kollegan Marco och utan att tänka allt för mycket drar hon iväg mot de småländska skogarna. Där upptäcker hon ett och annat och blir ofrivilligt matte åt en katt med bara ett öra. Mysterierna hopar sig och fastän hon egentligen inte vill blir hon indragen. Som sagt, jag har inte läst klart men jag är så nyfiken på upplösningen. Vill bara sätta mig och fortsätta läsa. Hittills ingen otäck bok, bara alldeles lagom spännande!

Solveig Olsson-Hultgren har skrivit flera barn/ungdomsböcker tidigare och Huset i skogen är hennes första vuxenroman. Jag hoppas hon fortsätter skriva för oss. 

Må gott i första novemberveckan.

4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tack för tipset! Den låter bra😀

lisashus sa...

Så härligt med en lagom spännande bok att längta till! Perfekt lästid nu, så jag tackar för tipset!
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

Ja nu infinner sig lästiden även för mig denna årstid.
Härligt att ha en bok att sätta sig med eller läsa några sidor innan man somnar.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Härligt när man hittar bra böcker. Själv har jag läst klart livet efter Mats ( bra feelgod bok) och ska börja på Jag är Nora. Måste berätta att min ädsta son och hustru hade tankar på att öppna en pannkaksrestaurang. Ha Ha! Kraaam Pia