12 april 2021

Ny lite kudde och första vaccinsprutan


En ny kudde har sett dagens ljus. Jag ljög tydligen lite när jag så storstilat berättade att jag slängt alla mina små bra-att-ha-tygbitar. 

Några linnetyger sparade jag som tur var och de räckte till en kudde som jag sydde i lager-på-lager-teknik. Enklast tänkbara.

Lite pricken över i färgmässigt. Eller ruta över i...

Nu har jag fått första vaccinsprutan. Fick Pfizer Biontech. Och för de spruträdda som oroar sig så kan jag säga att det var den mest skonsamma och snälla spruta jag någonsin fått. Den kändes nämligen ingenting! Inte efteråt heller, jo, pyttelite öm i armen ett par timmar efteråt, sen ingenting. Är så tacksam, det känns himla bra.

Ny vecka, nya funderingar, nya planer... Ha det gott alla vänner.

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis till sprutan! Mamma fick samma som du, sa samma sak. Idag får hon sin andra.
Fin kudde! Glad måndag!

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin kudde. Den passade ju perfekt in där i din soffa. Ja härligt att första sprutan är klar. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Kudden var jättesnygg som du sytt av gamla stuvbitar.
Så härligt att du fått din första spruta.
Kram Carin

carinasphotolifestyle sa...

Vilken snygg kudde! Sy är något jag inte är så bra på ;)
Härligt att äntligen få första sprutan <3
Härlig Måndag!

Vit Hortensia sa...

Klappar händerna för din skull och hoppas att du snart ska få krama om dina nära och kära igen! Min mamma får sin andra spruta i morgon och maken har satt upp sig på en återbudslista. Jag får vänta ett tag till, men hoppas att smittspridningen snart ska minska. Det kan ju inte hålla på så här i all evighet!
Varma kramar till dig! Birgitta

lisashus sa...

Vilken smakfull samling kuddar du har! Så härliga färger och din hemsydda sätter verkligen pricken över i:et! Såååå läckra färger och linne är ju underbart! Otroligt snygg färgskala!

Härligt med första sprutan och tack för att du lugnar mej lite här. Jag laddar inför morgondagen kl. 12.06 är det dags för min första spruta!
Grattis till dej!
Kramar
Lisa

Bland Kastruller och Vinglas sa...

Så fin kudde.Gillade verkligen lager på lager effekten
Kram Kajsa

MårsArt sa...

Dom där bra-att-ha grejerna är bra att ha. Jag sparar förutom tyger, olika papper också. Kudden blev ju perfekt till dina övriga färger hemma. Den förstärkte färgskalan. Idag har jag fått min första vaccinspruta. Astrazeneca var det som gällde. Vi var en massa äldre som fick vaccin. Lite löpande band... Hoppas nu att biverkningarna inte blir för svåra. Håller med dig, sprutan kändes inte alls.
Ha det gott uppe i Falun!
Kram
Agneta