21 juni 2021

Att se resultatet


Hela lägenheten doftar förföriskt av ljuva doftpionen Shirley Temple. Jag fick två kvistar med hem när jag gjorde ett återbesök i en trädgård jag ritat för fyra år sedan. Så roligt att se att så mycket av det jag föreslagit blivit verklighet.

 
 
Eftersom trädgården omgärdas av öppna fält och åkrar så föreslog jag grus och stenar som kontrast mot all grönska runt om. 
 

 Gruset passar också det vitrappade strama huset med sina svarta detaljer.


Ett oanvänt stenblock, kanske ett flaggstångsfundament eller en grindstolpe, fick bli en bänk. Lite japanskt elegant.


Silverpäron och pionbuskar som snart slår ut.
 

Underbara Shirley Temple.

Vindskyddad hörna.

Det urgamla äppelträdet framträdde än mer i sin prakt med grus runt fötterna. Och stegen hittades i uthuset.

Trädgården är inte färdig än, ännu fattas vissa delar. Det är så tillfredsställande att se sina idéer och skissförslag bli verklighet. Om två, tre år åker jag gärna tillbaka till Lars och Catharinas trädgård och ser resultatet. Spännande... och himla roligt!

Tack kusin Lena som gjorde det möjligt för mig att få se allt jobb som lagts ner. Och tack för en, som alltid, trevlig dag.

6 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så fint det ser ut! Pioner är så fint, synd myrorna också tycker det. Våra är invaderade av myror, så att plocka in är inte helt lockande.
Glad måndag!

Vit Hortensia sa...

Så snyggt! Jag har önskat mig ett silverpäronträd, men de går inte att få tag på. Har frågat på otaliga ställen, men alla säger samma sak - att de är slut hos grossist och kanske kommer in igen till hösten. Funderar på ett klotkörsbärsträd istället....om det finns....eller så kanske jag väntar till hösten :-) Pionerna på ditt bord är helt underbara! Kram
Birgitta

Mamma C sa...

Så vackert det såg ut i trädgården.
Saknar pioner i vår trädgård här i Spanien.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Men så roligt att få se hur det blev! Det ser ju magiskt ut- Så vackert o fina växter du valt! Du är så kreativ och kan så mycket!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Så otroligt kul att få se! Jag minns ju att du ritade och knåpade för några år sedan och det måste vara fantastiskt att få se det färdiga resultatet. Vilken fin och smakfull trädgård med olika "rum". Underbart vackert! Du kan verkligen vara stolt och så härligt med pionerna du fick med hem.
Kramar
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Vilken fin fingertoppskänsla för det sköna och gröna! Såååå snyggt!
Shirley Temple har jag satt i år, den har inte blommat men jag längtar redan till nästa år och dess blomning!
VARM kram från Titti