21 september 2021

Grövelsjöfjällen

I helgen har jag vandrat med döttrarna i Långfjällets nationalpark, Grövelsjöfjällen.


Andats frisk luft och blickat ut över fjällvidderna. Känt mig full av vördnad över det stora mäktiga... kan inte sluta förundras över vår fantastiska fjällvärld.


Jag följde med döttrarna till Lövåsen där dotter Åsa och hennes familj precis byggt klart sin fjällstuga. I Lövåsen har vi ofta firat påsken när jag var barn och mina föräldrar fortsatte med det under många år. Även döttrarna har hyrt stugor där genom åren så valet av plats att bygga på var självklart.


Vi gjorde tre dagsvandringar. Vädret var vandringsvänligt, ingen sol tyvärr men heller inget regn eller blåst.


Så vilsamt för själen att få vistas och vila i denna miljö.

Härliga dagar med långa vandringar och roliga kvällar med mat, vin, olika spel och mycket prat och skratt.


Så glad att jag fick följa med!

6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka härliga dagar du verkar ha haft. Jag tror att fjällvärlden för dig är som havet för mig. Kraaam Pia

Vit Hortensia sa...

Så vacker natur och ett så vackert hus! Perfekt ju att få följa med på några sådana dagar med både massor av frisk luft och härlig samvaro. Kram till dig!
Birgitta

lisashus sa...

Underbart att få vistas i sådan miljö, där naturen är så fantastisk och ursprunglig. Lugnande kan jag tro. Så härligt att få vistas med dina döttrar och att få vandra! Vilket fantastiskt hus. Jag kan tro att ni hade det mysigt där på kvällarna.
Kram
Lisa

Eva-Lotta sa...

Så härligt att få tillbringa flera dagar med döttrarna!

Mamma C sa...

Vilka mysiga och härliga dagar du haft med dina döttrar. Ser otroligt vackert ut.
Kram Carin

Vform sa...

Wow, sååå vackert! Många år sedan vi var på resa i fjällvärlden. Borde komma iväg, älskar denna årstid! Men vi har en bit att resa innan vi ser fjäll! Norra Finland eller Vasa-Umeå och sedan vidare västerut!
Vi satsar på nästa höst (som brukligt) ;)
Ha det gott!
Kram Vivan