5 oktober 2022

De allra sista


Jag fick en hel papperskasse dahlior i går morse. På natten hade det varit minusgrader hos dotter Lisa så hon klippte av de återstående i hast innan hon åkte till jobbet.


Det blev två underbara buketter. En på soffbordet...


... och den andra på skåpet i sovrummet. Det är fint att se dem lite underifrån.

Många dahliabuketter har hon gett mig, de här är de sista för säsongen. Tro inte att jag är den enda, nejdå, både systrar och vänner har fått buketter. Eftersom hon, som så många andra, blivit dahliafrälst så hoppas jag på samma upplägg nästa år. En bukett i veckan, tack!

Önskar er en fin onsdag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Vilka buketter! Jag brukade köpa när jag körde från jobbet förr om åren. 50kr buketten. Nu tycker jag det är för dyrt att köra dit bara för en bukett. Ha en fin dag! Eval8

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Quel beau bouquet de dalhias ! quelle chance d'avoir une fille près de chez vous qui vous donne de belles fleurs.

Bonne journée

Hélène

Mamma C sa...

Vilka fina buketter du komponerade ihop av dahliorna du fick.
Frost det lät verkligen kyligt och kallt 🥶.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Buketten på ditt vardagsrumsbord är ju sååååå vacker! Verkligen en lyx att få blommor hemlevererat bara så där :-) Njut av dahlior och oktoberonsdagen! Kram
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Underbart med en bukett i veckan! ;) Vilka många olika sorter hon har! Tänk, dahlior har jag bara provat en gång, det gick väl sådär... Men de är ju så vackra! Lyllo dig!

Kram Gunilla

lisashus sa...

Så underbart att få dahlior så här på höstkanten! Så dekorativa och vackra de är. Jag har inte haft dahlior på flera år. Jag blev så irriterad över att de alltid började blomma precis när jag skulle lämna torpet och åka upp och jobba. Sen har det inte blivit några alls. Lite frestad är jag nu!
Kram
Lisa

dotter L sa...

Oh ja, minst 1 bukett i veckan, ska bli!
Du får väl önska färg och form, för några nya lär det ju bli.
/Dotter L