8 mars 2023

En alldeles egen kaffemugg


Kul med en alldeles egen kaffemugg!


För en tid sen följde jag med dotter Åsa till Livia och Leran där hon håller till och gör sin keramik. Jag passade på att tumma en mugg därför min godaste kaffemugg gick i kras för ett tag sen och jag har letat men inte hittat någon ny som passat mig. Nu har jag gjort en egen... som har rätt storlek, lagom tjocklek och med ett snällt öra att hålla i.


Jag tycker om det operfekta, som ni säkert vet vid det här laget. Det själfulla. De precist drejade kan nog vara fina men jag tilltalas mer av det udda lite ruffa uttrycket. En skål gjorde jag också. Att tumma passar mig.

Nu har jag en mugg som bara finns i ett exemplar. Och det viktigaste... kaffet smakar så gott i den.

Önskar er en fin onsdag... med en god mugg att dricka ur.

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Kaffemugg med egen design är inte helt fel. Bra jobbat! Så himla fin. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Wow, precis i min smak och stil. Så himla snygga.
Jag skulle också vilja tumma egna koppar/muggar, fat, skålar, tallrikar, ja du vet allt man kan få till med händerna. Men vet inte om det finns någon med en brännugn som man kan få hyra in sig på.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

lisashus sa...

Så jättefin kaffekopp och med tillhörande skål! Det blir verkligen mera personligt och rustikt när man tummar leran.
Så kul att hålla på med lera! Det gjorde bildläraren och jag när jag arbetade på gymnasiet. Vi stannade kvar, köpte pizza och drack vin och så tummade vi i bildsalen. Det blev väl sådäääär! Men kul hade vi. Minns att vi gjorde mest smycken: örhängen och medaljonger och ett och annat fat.
Så sugen jag blev märker jag! Ha-ha!
Här andas vi ut efter gårdagens och nattens väldiga snöstorm - 2 dm snö fick vi. Men idag är det sol och nordanvind.
Kram
Lisa

Anonym sa...

Ja du kan du som vanligt. Väldigt fin och den ser härligt god ut att dricka kaffe i. Kram till dig/