24 juli 2024

En dag med Iris


Godmorgon alla. Följ med på en dag i en prinsessas liv... alltså mitt. Om ni har lust. Börjar vanligast ca 05.50 med att jag försöker stirra matte vaken. Jodå, det funkar om jag lägger mig på hennes mage och kommer tillräckligt nära.

Min morgonrutin. Kamningen. En av dagens bästa stunder... sätt igång då!

Matte äter frukost och jag vilar mig lite efter min.

Som alltid består av godaste knaprigaste bitarna torrfoder. Mums. Och vad ska en prinsessa äta om inte Royal Canin?

Jag hjälper gärna matte med korsordet. Ett smart gulligt djur, fyra bokstäver... k a t t. Så klart!

Efter bäddning är det vila ett par timmar.

Sen jobbar vi på datorn.

Matte sätter på kaffe och jag håller ställningarna.

Den viktiga meditationsstunden. Är inte bara noga med mitt yttre utan lika noga med mitt inre liv. Namaste

Efter det är återhämtning viktigt. En så där sju timmar är lagom tycker jag.


När jag känner för det så tar jag en tur ut på balkongen och kikar på de dumma skatorna som för liv i äppelträdet utanför så fort de får syn på mig. Som om jag bryr mig!

Några av mina leksaker. Jag försöker att leka lite varje dag men inte är det kul. Ni vet hur det är... man vet att man borde men det är svårt att få tiden.

Efter middagen har vi fria aktiviteter. Jag brukar välja vila.


Sen är det tv.


Vadå sitta i vägen?


Sen är det kväll och vi lägger oss.


Jaha det var en dag i mitt liv. Mjau och godnatt från mig, Iris. Prinsessa.

9 kommentarer:

Ryttarängen sa...

Det ser ut som Iris lever ett strålande och härligt kattliv. Kraaaam Pia

Anonym sa...

Du har ett behagligt liv alltså 😉Eval8

Hallon o Blåbär sa...

En helt underbar dag i ett kattliv.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Fina Iris! Jag ska vara kattvakt åt en "Luna" i natt. Hon är också en liten prinsessa :-) Ska se om jag lyckas få henne att posera lika fint som Iris gör, men Luna väljer sitt sällskap noga så jag får se om hon godtar mig eller föredrar att gömma sig under mattes säng.
Kram till er båda!
Birgitta

lisashus sa...

Vilket härligt kattliv för en kattprinsessa. Självklart på något sätt!
Snygga poser dessutom på varje tillfälle!
Kram och nosgos!
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Ett underbart inlägg! Iris, du har ett bra liv du, lugnt och skönt! Och du verkar ha ungefär samma intressen som min Harry, han gillar att vila, och är inte speciellt leksugen ;)
Ha det så gott! Mina tre små juveler hälsar!
Kram Gunilla

ime sa...

Gud så fin! Saknar mina egna katter enormt, min sista fick somna in i mars 💔 alla hem borde ha en katt.
Kram

Monica sa...

Roligt att både se och läsa om dig Iris🙂

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,
Belle Iris. Une vraie vie de princesse, soignée et admirée comme une star, sans soucis ni tracas du quotidien.

Hélène