1 april 2016

På väg framåt

                                                                                                                                                                  Tack Ninni!

Tack alla raringar för gratulationerna! Ett av alla fina kort jag fått är detta och det får representera både våren och vart jag är på väg.

Att fylla jämna år är alltid ett extrasteg. För första gången i livet har jag haft viss ångest inför den stundande födelsedagen. Den var mer definitiv på annat sätt än alla de andra har jag tyckt. Efter ett år av viss vånda har jag återigen kommit till insikt att den enda som kan göra nånting åt det och göra tillvaron så bra som möjligt är jag själv. Inte enkelt... men ju mer jag tänker på det så inser jag att det är precis så! Så... de här tio åren till nästa gräns ska jag fylla livet med ännu mer trevligheter. Bara välja sånt som jag verkligen vill och njuta i det lilla. I går kväll blev jag utbjuden på middag... det började bra!

Ta vara på dagen vare sig ni är på gränsen eller mitt i! Och glad april!

9 kommentarer:

Ezter sa...

En riktigt bra inställning! Hoppas du hittar mycket trevligt att göra framöver!

lisashus sa...

Vilket klokt resonemang du har! Det ska jag verkligen ta till mej, det är ju min tur om ca. två år! Det känns helt overkligt!
Vilket fint och talande kort och vilken vacker lökväxt, även om man ser att den HAR blommat! Men blommar gör vi du och jag...fortfarande! :)

Ha en jättefin aprilfredag!
kramar
Lisa

Vardag och flärd sa...

Så klokt och bra du tänker, ska försöka att tänka så också. Har aldrig någon gång haft "åldersnoja" men i år känns det inte bra, egentligen ska jag sluta jobba men jag vägrar, de får slänga ut mig. Jag känner mig inte alls färdig även om jag har barnbarn som upptar mycket tid. Nej, jag säger som Lisa - jag blommar fortfarande!
Hoppas nu att du får en riktigt trivsam helg!
Kramar Eva

Erikslundsliv sa...

Det är ju bara att följa med och försöka leva sitt liv så bra som möjligt och det är jag säker på att du gör också! Du är en levnadsglad person och ålder är ju bara siffror, det pratade vi ju lite om när jag var hos dig. Ha det nu så bra och njut av livet!
Stor kram, Ann

A House With A View sa...

Stooooort grattis på födelsedagen! Hipp hipp huuurrrraaaa :) Vilken fin inställning du har Eva-Mari, det låter som en PERFEKT plan att fylla kommande år med härliga, underbara, glädjefulla, vackra och njutfulla ögonblick. Och vilken resa du blivit bjuden på - du verkar ha många varma hjärtan i din omgivning - en rikedom <3

Ang. din fråga, jag läser sista terminen på psykoterapeutprogrammet på universitetet i Uppsala :) Ser v e r k l i g e n fram emot att ta examen snart och få lite mer "fritid", pust!!

Grattiskramar från aka

House and Garden by Bia sa...

Kloka ord tycker jag också ;)
Själv har jag aldrig gillat att fylla år, inte när jag var ung heller, hehe...
Vad är det att fira att bli äldre ??....jag gillar inte att bli äldre iaf. Verkligen inte nu när man närmar sej 100 år, haha...nä nu tog ja i lite, hihi...men man är inte äldre än man gör sej, det är min livsfilosofi ;))
Ha en fin helg nu !!....här försöker solen titta fram, men det går lite trögt.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Du resonerar så klokt! Får försöka ta åt mig. Tiden går så fort, det gäller att hänga med och hänga i! Och att ta vara på varje tillfälle, ha gluggarna öppna och bara ta för sig, för det finns mycket härligt att ta tillvara. Låt oss försöka göra så!
Kramar Agneta

Steekjes en Stygn sa...

Du har så rätt. Den enda som kan göra något åt hur dit liv ser ut är du själv. Så viktig att tänka på det och leva efter det. Fint att det började så bra för dig. Livet bjuder på så mycket fint.
Kram
Anje

Meta sa...

Det är ju det där som vi har sån tur att vi kan göra utan att tänka på jobb och stress.Ha en fin middag
Ha det gott
Kram Meta