28 mars 2016

Att överväldigas utan like

Tack för alla fina påskhälsningar! Jag har haft en så fin påskhelg. Vill ni höra?

Påskaftons morgon 06:30 stod jag lydigt med min övernattningsväska packad och hade inte en susning om vad som väntade. Mina tre döttrar plockade upp mig och färden gick inte till Blåkulla... utan mot Stockholm!


Där checkade vi in på mysiga Hotell Anno 1647 på Söder. De två dagarna i stan bjöd på vackert vårväder och otroligt mycket roligt, härligt strosande med besök i butiker jag tycker om, fika i Gamla stan och lunch på...


... Pane Fresco, Paolo Robertos restaurang, där vi åt underbara pizzor och vem fick en kram av Paolo himself? Jo, jag!

Sen gjorde vi gamla stan i sakta mak och efter jordgubbar och ett glas rosé på hotellet så väntade en helkväll på Wallmans salonger... med sexrätters meny, gott i glasen och underhållning i hög klass! Vilken magisk kväll...


Efter en lång härlig hotellfrukost morgonen därefter, blev det Rosendals trädgårdar för hela slanten! Lite tidigt på året men underbart ändå. Älskar Djurgården och denna trädgård!

Och sen då... jag hade inte minsta aning om att kvällen skulle sluta hos dotter Anna där mina svärsöner med hjälp av barnbarnen överraskade med bubbel, sång och en supergod påskmiddag! Vilka underbara dagar de gett mig, jag är fortfarande överväldigad och tagen. Älskade ungar!

Okej då, jag har fyllt jämna år... inget att fira egentligen, trodde jag. Men hej, vad jag bedrog mig!

Här kan du läsa mer om Hotell Anno 1647 som jag varmt kan rekommendera.

21 kommentarer:

Ezter sa...

Nu har jag läst ikapp här efter påskfirandet. Vilken härlig överraskning du fick! Grattis i efterskott!

Eva sa...

Låter underbart, vilken fin present du fick. Stort Grattis i efterskott!

Rosor och ruiner sa...

Men oj, så fint du har blivit firad! Vilka fina tjejer (samt svärsöner och barnbarn) du har som ordnat allt detta! Men det är du värd kan jag tänka! Får säga grattis så här då!! Grattis, grattis!!
Kram Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Dom döttrarna gjorde väl ifrån sig, så otroligt roligt och trevligt ni måste ha haft, eller, det ser och läser jag ju! Vilken överraskning och vilken helg och finalen var inte dålig heller. Det är sånt där man kan leva på länge, länge!
Och världens största gratulationskram!
Agneta

lisashus sa...

Klart du skulle firas, fattas väl bara annat! :) Vilken härlig weekend i min gamla hemstad och jag kan tro att du trivdes! Det är alltid kul med roliga överraskningar som denna! Åh, Rosendals trädgårdar! Dit gick min tillflykt, särskilt på våren när jag inte hann åka ner till torpet! Så fint det är där!
Tänka sej, att du fick en kram av självaste Paolo Roberto! Inte illa!
Får man kanske säja ett rungande GRATTIS också!
Vilken superhärlig helg du hade och så kul att du ville dela med dej!
Födelsedagskramar!
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Oj så snälla döttrar och vilka roligheter du varit ute på ;))
Härligt och Stockholm är en fin stad...vi ska nog åka dit en sväng till sommaren ;))......ha en fortsatt fin helg !!
Kram bia

Meta sa...

Vad festligt du haft det. Vi till och med kunde ha stött på varandra. Vi firade också jämna dagar i storstan just dom dagarna.
Det är klart att man måste ta alla tillfällen i akt att fira. Grattis i efterskott.
Kram Meta

Isas Trädgård sa...

Vilken fantastisk helg döttrarna fixade åt dig - låter helt magiskt !!
Stort Grattis på födelsedagen i efterskott!!!
Jag har bara söner (kanske inte så bara ) men det måste vara såå roligt att ha döttrar som man kan göra roliga saker tillsammans med !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Vardag och flärd sa...

Stort och varmt grattis till dig! Vilken underbar familj du har som firar dig så fint!
Hoppas den nya veckan också blir fin för dig!
Kramar Eva

Villa Ryttarängen sa...

Vad fina barn som ordnat så trevligt för dig. Grattis! Kram av självaste Roberto, jo man tackar... Kraaam Pia

Erikslundsliv sa...

Först ett stort GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN i efterskott!
Men, vilken trevlig och överraskande helg du fick!
Så kul att bli firad på detta sätt och så underbara barn du har som pysslar om dig så bra.
Den karamellen får du suga på länge!
Ha nu en fin vecka och dröm dig tillbaka till din trevliga helg!
Kram, Ann

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Gratulerer med dagen som var ! Så oppfinnsomme og snille ungene dine er da , så morsomt det måtte vært . Klart man skal feire at man lever !!! Fin ny uke til deg ! Klem

September sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka fina döttrar du har, förstår att de här dagarna kommer vara ett fint minne lång tid framöver, för er alla.

Eleonora sa...

Söta du! Det var verkligen firande och festande i dagarna tre! Så underbara döttrar som tog så väl hand om dig och ordnade med allt sådant som du tycker om! Och fina ingifta som ordnade med härlig middag och ytterligare uppvaktning.

Så lyckliga vi kan vara som har så underbara döttrar som alla vill så väl. Nu har du fina minnen att blicka tillbaka på när vardagen åter träder in. Hoppas du tog många bilder så att jag kan få se när vi träffas igen.

Fortsatt god o skön vår önskar jag dig.
Kram från
Eleonora

Steekjes en Stygn sa...

Ett stort grattis i efterskott. Vilket uppvaktande du fick. Även vädret var snäll mot dig tydligen.
Kram
Anje

Vform sa...

Då får jag lov att GRATULERA på jämna födelsedagen!
Gratulera vill jag också till dina härliga "ungar" ...
Tänk vilken lycka att bara få vara och att andra styr och ställer!
Säkert en minnesvärd helg!
God fortsättning önskar jag Dig ♥

Blommiga Rutan sa...

God kväll!

Säger bara åhhhhhh..... vilken helg du haft! Vilka underbara döttrar som ordnat så trevlig, mysigt och roligt! Har gått förbi det hotellet flera gånger, ser så mysigt ut. Så roligt att äta på Paolo Robertos restaurang, kan tänka mig att det var gott, tycker nästan alltid att hans recept är bra. Och att få en kram!!!! Wallmans är ju också så roligt och Rosendals trädgård ett favoritställe. Och sedan middag med nära och kära. Vilken fantastisk helg!

Ber också att få gratulera. Hurra, hurra, hurra, hurra!

Kramar Anncathrine

MårsArt sa...

Grattis i efterskott!!! Det där var ju en alldeles, alldeles underbar påsk för dig! Tack för hotelltipset och de andra tipsen. Det händer ju att jag är i Stockholm då och då.
Kram
Agneta

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tack för din kommentar.
Ja, har läst båda. Lotus blues var ju otroligt spännande, man väntade verkligen på Mios blues. Lite otäcka om man nu ska säga något negativt, men väldigt spännande!

Önskar dig en skön dag
Kram Anncathrine

Merja sa...

Låter ju helt underbart! Dom visste precis:)
Grattis i efterskott!

Lena sa...

Åh, underbart med en Stockholmshelg!
Stort GRATTIS så här i efterskott!
Kram Lena