22 maj 2017

Finns det hjärterum...


Idag kommer fyra av väninnorna på en kopp kaffe och en bit rabarberpaj. Jag hoppas vi kan tränga ihop oss på balkongen... den är såå mycket för liten.


De flesta växterna är på plats nu, om än placerade lite fel på grund av att väninnorna måste få stjärterum.


Härliga dagar har det varit även om vi en tid haft en envis molnbank över oss som bara glimtvis spruckit upp och gett sol. Inte särskilt varmt heller men helt okej om man frågar mig. Gillar inte när det blir för varmt.

Nu ska jag ta ut rabarberpajen som adderats med lite hallon. Den doftar himmelskt!


Glad måndag på er!

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det ser jättegott ut! Hoppas ni får en mysig dag!

lisashus sa...

Det ser verkligen jättefint ut på din balkong och säkert får ni plats där!
Den rabarberpajen ser helt himmelsk ut! Det vattnas i munnen bara jag tittar på den här!

Ha en jättehärlig eftermiddag i majsolen (hoppas)!

Kramar
Lisa

Isas Trädgård sa...

Åhh så gott med rabarberpaj och att få njuta den på din trivsamma balkong - dom har tur dom - dina väninnor !!
Ha det så gott och njut av balkonglivet !
Kram/Isa

Villa Ryttarängen sa...

Härligt att trängas lite på balkongen. Hoppas din paj blev godare än min. Kraaam Pia

Vardag och flärd sa...

Roligt att ha väninneträff och säkert fick ni alla plats på din trivsamma balkong. Rabarberpaj passar ju utmärkt denna tiden.
Hoppas din dag var lyckad!
Kramar Eva

Merja sa...

Härligt när man kan börja fika ute igen:)
Ser fint ut med alla dina växter. Funderar på att börja smyga ut lite växter efter husväggarna...orkar inte bära med dom ut och in...
Ha det fint!

Vform sa...

Härlig paj (känner doften) och underbar balkong ... bl.a. detta och alla de övriga inläggen, som jag missat på sistone, har jag nu läst ifatt!
OCH inte blir jag besviken ... nej tvärtom ... njuter av vartenda inlägg och varierande inlägg dessutom!
Utflykten du fick tillsammans med döttrarna och det nyrenoverade skåpet ... allt var till belåtenhet och i min smak! Tack också för receptet och all inspiration du ger:)
Vi har de senaste dagarna känt värme efter en rekordsen och kall vår, så kommer nu grönskan med fart! Jordbrukarna har bråttom :) I dag har vi haft den varmaste dagen ca 20 grader ... verkligen välkommet! Till och med barnbarnen jag hade här i dag sprang utan långärmad jumper! Härligt med sommar och sol!
Önskar dig en fortsatt fin sommar ♥
Kram Vivan

Christina Mari sa...

Så fint.
Så deilig med slike dager hvor man kan sitte å nyte ute.
Og så trivelig med venninnebesøk.
Ha en fin kveld.
Klem Christina