17 maj 2017

Överraskningsutflykt


Dotter Anna ringde och sa att jag skulle stå klar nere på gatan lördag förmiddag. Och det gjorde jag såklart! Det visade sig att hela bilen blev full av döttrar till slut... och så en mamma förstås. Färden gick mot Svärdsjö och genom skogarna mot... Korså bruk! Vackra omgivningar i ovanligt vackert vårväder.


Korså bruk är en gammal bruksort som du kan läsa mer om här. Vi tittade runt i de vackra omgivningarna innan målet med vår utflykt öppnade dörrarna. Korså herrgårdscafé!


Herrgården är så fint bevarad med säkert mycket av den ursprungliga inredningen kvar. Vackert dekorerad överallt med blommor och tända ljus. Jag blev bjuden på en fantastiskt god vårbuffé.


Många vegetariska rätter, så vällagat och gott. Det här är bara ett av borden. Vi lät oss väl smaka!


Så smakfullt, inte bara för magen! Överallt hittade man blomstilleben.


De sålde också växter av olika slag men även andra vill-ha-saker i en bod bredvid.


Fastän vi var mätta så kunde vi inte låta bli kakbuffén. Den kunde vi avnjuta i trädgården för solen sken och det var utesittarvarmt.


Själv valde jag den här, en citrontartelette, tillsammans med en lika god kopp starkt kaffe! Tack flickor för ännu en trevlig överraskningsutflykt!

Jag blir så glad över att ni tycker lika mycket om mitt nygamla skåp som jag gör. Tack för fina kommentarerna!

Önskar er alla en bra dag!


10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så fina flickor du har som tar med dig ut på finheter .... men så har de en fin mamma också! ♥ Ser ut att vara ett riktigt trevligt ställe för en utflykt och inspiration får man att pynta uteplatsen.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar Eva

Merja sa...

Så kul! Resa i min smak. Stället, sakerna, maten och fikat:)
Ha det gott!

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så mysigt! Vilket ställe. Svärdsjö, ja det är ju inte så jättelångt dit. Måste nog ta en tripp dit. Vilken smakfull inredning och alla blommor i gamla lådor jag döööör. Till och mad kakan lockade och maten. Härligt! Kraaaam Pia

Eva-Lotta sa...

Vilken rolig överraskning! Det blev en underbar dag förstår jag, det syns på bilderna också :)

Rosor och ruiner sa...

Vilken härlig överraskning! Vilka fina tjejer du har, men de kanske brås på sin mamma? ;)
Ser ut att vara ett jättemysigt ställe, smakfullt för öga och gom!

Kram Gunilla

lisashus sa...

Vilken underbar utflykt att bli bjuden på och bara själva överraskningsmomentet är ju en glädje i sej! Ett ljuvligt ställe för lunch och fika och så inspirerande! Det märks att döttrarna känner sin mamma!
Välbehövligt regn här idag och konsert i kväll ned min kör -tur att vi inte ska ha den utomhus!
En härlig dag önskar jag dej!
Kram
Lisa

Eleonora sa...

Korså Bruk - vilken underbar plats! Dit måste jag locka Michael o Jeanette att ta mig till!
Vi jobbade hårt på loppisen och en del fick jag väl sålt. Allt som blev över körde Michael o jag till Återvinningen och det var ganska mycket. Nu är deras ena garage i alla fall fint, så att Emma kan använda det som danslokal.
Vi var på dansuppvisningen och under 2 timmar gick händerna varma av applåder - vilken fantastisk uppvisning och sååå duktig hon är Helena. Hon hade faktisk fått uppskattning i år även från Kommunen. Hon tar ju hand om ca 800 barn!

Gulliga rara döttrar du har - hoppas få träffa dem någon gång. Synd att du blev opasslig just då jag var i faggorna. Vi får göra om det också. Allt gott till dig och hoppas att lilla maggen sköter sig.

Kram från
Eleonora

Blommiga Rutan sa...

God eftermiddag!
Så roligt att bli bjuden på överraskning! Vilken bra idé av dina döttrar. Minns att det här är årligen återkommande på din födelsedag.
Ser verkligen trevligt ut på Korså bruk, och gott. Vilken tur ni hade som kunde sitta ute och dricka kaffe!
Grattis i efterskott💐.
Ditt skåp blev ju helt underbart fint! Vilken förvandling , man kan inte tro att det är samma skåp! Såg det i förra veckan men då kom jag inte in på kommentarsfältet. Massor av krångel med min dator. Nu skriver jag från min iPad och det fungerar alltid bra, tyvärr kan jag inte blogga härifrån då det är en Apple och då måste man tydligen byta "bloggportal".
Tack för din kommentar, ska prova med att byta till Firefox ( ja, inte jag då, utan när jag får hjälp).

Önskar dig en skön helg med sol och värme, här har värmen kommit, 21 grader och sol, så härligt . Har butiksdörren öppen och det var länge sedan det gick!
Kramar Anncathrine

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselig med jentetur ! Herlig sted dere var på ,ojj dit vil jeg også ! Klem

Erikslundsliv sa...

Så mysigt med en mor och döttrar-utflykt! Det kan ju aldrig bli annat än trevligt, eller hur?
Vilket mysigt ställe! Dit tror jag nog att det för bli en tur i sommar, kanske på min mc när jag är klar med körkortet. Annars övningskör jag väl dit med min man. Kul med nya utflyktstips och eftersom vi inte bor så långt från varandra du och jag så blir det platser på lagomt avstånd också när du tipsar.
Trevlig helg!
Kram, Ann