18 augusti 2017

Balkongen sedd från gatan


Jag lovade att försöka! Här kommer en ytterst oskarp och uppförstorad bild på min balkong sedd från gatan. Som synes så har både Jordrevan och Lejongapsrankan lång räckvidd! Det är nästan lite groteskt vad de tar för sig.


Önskar att min Summer snow var lika stor som förra året. Då skulle ni sett den! Men jag är ändå nöjd över mitt extrarum som jag verkligen utnyttjar, särskilt mycket i år. Mitt sommarväder har varit så lagom... bortsett från den envisa blåsten. Och än är inte härligheten slut på långa vägar!

Njut av sommaren även om den trilskas ibland!

9 kommentarer:

Merja sa...

Du måtte ha Faluns snyggaste balkong!! Tack....nu vet jag:) Jordreva och Lejongapsranka ska odlas här nästa år!
Köpte du plantor eller sått Lejongapsrankan?
Passa på än finns tid att njuta!
Kram

Eva-Lotta sa...

Jösses! Så imponerande! Urtjusigt!

Meta sa...

OHH vad härligt till och med grannarna får smaka av härligheten.
Där förstår jag att du njuter.
Ha nu det så gott
kram Meta

Annika S sa...

Helt underbart fint! Tack för en jättebra blogg.

House and Garden by Bia sa...

Så lummigt och fint på din balkong, mysigt !
Nej någon vidare sommar har det inte varit vad gäller vädret ! Vi åker iaf till Kreta på söndag och det ska bli skönt att få lite sol o värme !!
Ha en fin vecka !
Kramis

lisashus sa...

Så fantastiskt roligt att få se din fina balkong utifrån! Åh, dina grannar måtte jubla över en sån vacker skapelse där grönskan hänger över alla breddar! Helt otroligt fin är den!
Tycker också att sommaren varit alldeles lagom, om man bortser från den envisa blåsten då och då! Annars tycker jag det varit en skön temperatur.

Säkert också lagom att njuta på balkongen, för jag antar att det kan bli lite väl varmt om det är gassande, varm sol där, och växterna mår ju bäst av att inte få för mycket sol och stekhetta!

Ha en härlig helg!
Kramar
Lisa

Vardag och flärd sa...

Sällan ser man en sådan frodighet på en liten balkong! Du vet hur du ska sköta dina växter! Förstår så väl att balkongen är din oas. Förhoppningsvis blir det många njutbara dagar i fortsättningen också. Augusti och september är underbara månader, och även oktober om vi har tur.
Hoppas du får en trivsam helg!
Kramar Eva

HWIT BLOGG sa...

Ohh så fint! Du visar verkligen att man inte behöver en stor trädgård för att ha grönska :) Så underbart lättskött och härligt!
Njut av det som är kvar av helgen nu...
Kram från Titti

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Vilken underbar balkong Du har!!!/Lilla gummann