30 augusti 2017

Mitt fina fynd!


Jag hittade den! Inte för att jag letat precis efter just denna utan ett fat, en bricka, ett lock eller annat lämligt att använda som skiva på mitt järnsmidesunderrede på balkongen.


Massor av snygga varianter finns men jag har inte sett någon som varit över 50 cm i diameter. Så gissa om jag blev glad när väninnans medhavda måttband visade på 51!


Så fin i hamrad mässing. Kommer från Nooli och var inte särskild dyr heller. Snygg inomhus under vintern med en samling ljusstakar på tänker jag. Hurra vad jag är glad!

Augusti har flugit förbi i rasande fart och nu välkomnar jag september. Sensommarmånaden som kan stråla om vi har tur!

Ha det fint!

11 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jättefint bord !!....mässing är stort nu , men framförallt fint ;))
Nu är vi hemma från semestern och har även flyttat hem till stan från torpet, men hade gärna varit där ett tag till, för nu har sommaren kommit tillbaka för ett tag...men vi åker ut över dagarna då det är fint ;)
Ha en fin dag i solen !
Kram

Eva-Lotta sa...

Så roligt att du hittade det du ville ha!

Betty sa...

Jättefint bord. Har nu själv två bordsunderreden i järn , det ena inhandlat i dag i Sofieros lilla shop (halva priset). men har jag någon överdel??????

Rosor och ruiner sa...

Perfekt där ju, och även inne lite senare när utelivet är "över"... men än finns det säkert tid för sköna dagar på balkongen.

Kram GUnilla

Meta sa...

Men du vilken tur. Tycker det alltid är fel mått på det man ska ha. Snyggt blev det med. Det där med loppis har inte varit för mycket i sommar. Får nog ta några vändor nu på hösten kanske finns en del då är folk har varit hemma och röjt i lådor. Det har ju varit tid till det nu i det inte allt för fina vädret.
Ha det gott i slutet av veckan
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Så perfekt det passar där på underredet! Mässing är så vackert och det kommer att vara fint inne också med tända ljus som glimmar i mässingen. Det är lycka när man hittar något man önskat sig!
Ha ett fint slut på augusti med lite svampplockning kanske!
Kramar Eva

lisashus sa...

Vilken otroligt fin bricka och så perfekt till underredet! Oj, så fin den är! Jag kan tro att du är glad och att hitta rätt mått också! Helt fantastiskt!

Ja, augusti är snart över den också, och september kan ju bli hur fin som helst! Älskar faktiskt september med allt vad det innebär!
"Minns i november den ljuva september...."

Ha en fortsatt skön vecka!
Kramar
Lisa

Merja sa...

Snyggt fynd och perfekt på din balkong och sedan inomhus!
Tack för pannkaksrulle receptet! Står och förbereder den just nu för att bjuda Britt och en annan kompis på växthus lunch:))
Trevlig helg!

HWIT BLOGG sa...

Snyggt! Brickor går att använda till mycket...
Fint att ha inne sen också. Är lite sugen på att ändra om lite inne nu, få in lite mer mys och höst. Måste städa också, får väl börja med det så att man inte dånar över allt damm :)
Kram från Titti

moa sa...

Tack för en härlig blogg. Full av inspiration med blommor, inredning och mat. Har följt den sedan du bodde i röda huset. Och jag kommer fortsätta med det!!
Trevlig helg

Agneta Tellander sa...

Så snyggt och praktiskt med brickbord😀 ja det känns alltid kul att piffa och förnya litet då och då. Du har förmåga att se detaljer och med enkla medel göra det estetiskt🌻 lycka till med den nya boken. Ska bli kul att läsa fortsättningen på Noras liv. Kram