20 oktober 2017

Boktips


Efter att förra året ha läst Det vi inte visste var lycka, har jag längtat efter hennes nästa bok. Nu har jag läst den! Agnes Ledigs nya bok gjorde mig inte besviken. Välj honom, är en roman som går rakt in i hjärtat. En varm och hoppingivande berättelse om sorg och glädje i sjuksköterskan Juliette och brandmannen Roméos liv. Kärleksfull men också otäckt aktuell. Jag tänker närmast på nätkampanjen #metoo, som pågår. Rekommenderar båda böckerna lika mycket.

Knallblå himmel och sol i flera dar när hösten visar sin bästa sida.Tänk om det ville fortsätta så här...
Ha en fin dag och en strålande helg.

5 kommentarer:

Agneta Tellander sa...

Tack för boktips. Tyckte mycket om den andra. Njuter också av det vackra höstvädret. Älskar hösten! Plockade de sista krasseblommorna igår. Vilken tur imorse var det -4 i Sandviken. Ha en fin helg. Kram

Erikslundsliv sa...

Perfekt med boktips! Det är så härligt när man hittar en riktigt bra bok, då kan jag sträckläsa från pärm till pärm. Perfekt nu på hösten när det är dimmigt och grått som idag!
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

Gillar dina boktips! Hennes första bok ligger i min läshög och förstår att jag måste köpa den andra också.
Höstvädret har varit så härligt en tid men idag blev det riktigt tråkväder, ser gärna att det är fint i helgen då jag ska ha två småttingar här. Men är vi ute i regn och rusk är det så mysigt att komma in sen.
Ha en riktigt trivsam hösthelg!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Tack för tipset...även om jag är dålig på att läsa romaner. Läser för tillfället bara livsåskådningsböcker..men förr läste jag mycket romaner, bla. dessa böcker som Jean Mauel skrivit om Grottbjörnens folk och de andra i serien. Gud vad jag gillade dem...har läst alla. Och hittade plötsligt hennes böcker igen och funderar på att läsa om dem igen. Fast jag antar att jag inte tycker lika om dem igen efter alla dessa år !...är en periodare vad gäller böcker. Men på hösten tycker jag det är mysigt att läsa ;))
Ha en fin helg !
Bia

lisashus sa...

Tackar för tipset! Alltid roligt med givande böcker, särskilt denna årstid!
Hoppas att din rygg fixat till sej!
Kram
Lisa