22 oktober 2017

Vinterkök


Idag har jag rustat köket inför vintern. Även om det blir mörkare inne så har de brokiga vintergardinerna kommit upp. Ni som följt min blogg vet att jag hade visst motstånd mot att de var så stormönstrade och påträngande. Men jag vande mig, och liksom med vintermattan i vardagsrummet har jag till och med längtat.


Grenen i fönstret är också på plats, liksom de rostiga plåtlöven. Inga nyheter alls...


... björkriskrans, Leksandsband och... en sten. Samma, samma, lika! Men lite nytt ändå...


... av ett gammalt fårskinn som jag delade... och köksstolarna fick päls att värma rumpan på.

Idag ska jag på bio och se Korparna, en svensk film med Reine Brynolfsson. Hört mycket positivt om den och hoppas mina förväntningar infrias.

Ha en fin söndag ni också.

10 kommentarer:

lisashus sa...

Du har sååååå fint i ditt kök, så ombonat och inbjudande och dina gardiner ger ju fönstren liv!
Härligt med fårskinn på köksstolarna och rara kransar i fönstren.

Spännande med filmen! Hoppas att den håller vad som utlovats!

Kramar
Lisa

Eva-Lotta sa...

Då har du boat in dig nu i ditt vinteridé ;)

Villa Ryttarängen sa...

Bra att du vande dig vid dom fina gardinerna. Ser mysigt och ombonat ut. Fårskinn på sitsarna var ju fiffigt och jätteskönt att sitta på. Kraaaam Pia

Vardag och flärd sa...

Hoppas du är nöjd med filmen och biobesöket! I alla fall ska du vara nöjd med gardiner och pynt i ditt kök och varför ska man ha nytt när man har saker man tycker om och trivs med? Jag har just satt upp grå gardiner i köket och det känns ombonat i mörkret.
Ha en fin ny vecka!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det ser koselig ut hos deg og gardinene bare digger jeg , de er så fiine ! Fin ny uke til deg ! KLem

Lena sa...

Mysigt och ombonat!!! Gillar de gardinerna och fårskinn för rumpan är inte fel det heller! Hoppas bion var bra. Man blir lite sugen på ett biobesök så här på höstkanten!
Ha en skön vecka!
Kram Lena

House and Garden by Bia sa...

Visst är det roligt att fixa till i alla rum inför hösten, ombonat och fint har du ;))
Jag skulle också vilja se filmen korparna...vi får väl höra vad du tyckte om den sen ?
Ha en fin vecka !
Kram

Erikslundsliv sa...

Det är så fint med gardinerna och inte kan man ju köpa nytt hela tiden. Det som funkade förra vintern att dekorera med duger så bra i år också. Du har så mysigt hos dig!
Trevlig kväll önskar jag dig!
Kram, Ann

Rosor och ruiner sa...

Du har så mysigt! Fint med äkta skinn på stolarna, jag kör ju med fuskskinn jag...
Du frågade om kattungar... tyvärr inte, och det blev visst ett helt inlägg om det idag.

Hoppas bion var bra, kanske vi får en recension är sen?

Kram Gunilla

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja vi har kjøpt nytt hus i Norge , men er på svenskegården minst hver helg . Skal vise deg snart . God helg ! Klem ❤️😃