13 oktober 2017

Glad


Det är det oväntade som ger vardagen skimmer. En något suddig bild på den ljuvliga bukett rosor jag fick när jag minst anade. Och som gjorde mig så glad!


Glad är jag också för min arbetsplats där jag numer tillbringar nästan varje förmiddag. Som ni säkert vet vid det här laget, man blir gärna tjatig när något ligger en varmt om hjärtat, att jag skriver på min tredje bok. Den upptar mina tankar mer än något annat just nu. Tur att ett barnbarnskalas nalkas i helgen och får mig på lite andra tankar.

Ha en fin helg mina vänner!

11 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vilken fin bukett! Jag väntar på din tredje bok, så jag tycker inte du tjatar!

lisashus sa...

Så härligt med en bukett rosor när man minst anar! Glada överraskningar är alltid kul.

Åh, så fin skrivhörna du har och så glad jag blir att du skriver igen! Så skönt det måste vara ändå att få fokusera på en enda sak och att låta kreativiteten flöda, för det gör den ju och så diciplinerad du är som skriver varje förmiddag! Imponerande bara det!

Ser verkligen fram emot din nästa bok!

Önskar dej också en fin helg!
Kramar
Lisa

Meta sa...

Visst är det underbart att bli överraskad så där och med så fina blommor. Det kan man leva på ett tag. Kul med ny bok lite spännande tycker jag.
Hoppas det är fint väder hos dig med när det är kalas.
Ha nu en fin helg
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Så vacker överraskningsbukett! Så roligt för dig med vackra rosor inför helgen.
Väntar med spänning på din bok!
Ha nu en härlig helg då du får träffa din kära!
Kramar Eva

Elzie sa...

Åh vad kul! Den ser jag fram emot.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

Villa Ryttarängen sa...

En bukett rosor blir man alltid glad över att få. Ser så mysigt ut i din skrivhörna. Kraaam Pia

House and Garden by Bia sa...

Måste vara roligt att skriva sin tredje bok !! Bra jobbat !
Kul att få rosor också ;))
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Underbar bukett och en skön arbetsplats! Njut av dagen kära du :)
Kram från Titti

Rosor och ruiner sa...

Förstår att du skriver mycket, du har ju livlig fantasi - även i sömnen...😜 Undrar hur han såg ut i din dröm...
Njut av ditt skrivande, jag blir allt lite avis, skulle också vilja kunna skriva en hel bok!!
Må gott min vän - och gubben min hälsar! 🤗
Kram Gunilla

MårsArt sa...

Så trevlig skrivarhörna du har. Förstår att du får inspiration där. Tror det var Thomas Alva Edison(han med glödlampan) som sa att: Kreativitet är 90% transpiration och 10% inspiration... Vet inte det...tycker att kreativitet föder mer kreativitet. Känns ibland som om idéerna står på kö i huvudet för att förverkligas.
Kram
Agneta

MårsArt sa...

Men himmel och plättar...jag glömde ju... En sån ståtlig rosbukett skulle jag också bli väldigt glad över!
Kram
Agneta