21 maj 2018

Känner ni doften?


Så nätta, så skira, så doftande! Fastän buketten inte är stor doftar hela lägenheten liljekonvalj. Jag plockade några hos dotter Lisa igår. De första, de mest efterlängtade vackra.


En liten bukett i ett glas räcker för mig.


Som jag tidigare sagt så bor vi på balkongen, Iris och jag. Nu har också kråkan fått komma ut och lufta sig. En enklare burfågel får man leta efter. Inte gör han nåt väsen av sig heller. Ett alster som hängt med sen min tidigaste keramikperiod... fortfarande fräsch och oskadd!

Idag blir ännu en härlig dag. Hoppas ni har möjlighet att njuta som jag. Kram!

6 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så underbara de är liljekonvaljerna! Tänker osökt på sången om "Kung Liljekonvalj" som uttrycker både det vackra och lite vemodiga i denna ljuvliga blomma!
Nu måste jag bara gå upp i skogen och plocka en bukett jag också! Det hör liksom till så här års. Ja, allt går i en rasande fart nu.

Vilken fin burfågel och så passande på din balkong. Så skicklig du är!
Jag kan tro att du och Iris njuter där nu!
Jovisst, njuter jag också, så mycket jag bara orkar med näsan full av frömjöl och ljuvliga dofter!
Vi fortsätter så!
Han en underbar majvecka!
Kramar
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Ja jag känner doften eftersom det står en bukett på köksön. Tack för dina ord hos mig, jag ska prata med spegeln, jag lovar. Kraaaam Pia

eval8 sa...

Nu blev jag sugen på att plocka in en bukett! Det luktar ju så himla gott!

House and Garden by Bia sa...

Älskar liljekonvaljer !...påminner mig om min farmor som alltid hade dem i sin lilla sommarstuga ;))....vilken nostalgi och längtan tillbaka till 60-talets barndom...men nej, man ska se framåt och vara i nuet ;)).
Sol o varmt här med men just nu har vi fått lite moln och en aning svalare.
Men värmen kommer tillbaka...
Kram bia

Agneta Tellander sa...

Underbart. Har massor vid min stuga. Särskilt kvällstid är doften bedövande. Kul med trädgårdsmässa ska till Villa Långbers nästa vecka för 3 dagars yogaretreat.Ska bli underbart😀. Ha det så skönt på din balkong. Kram

MirandaMaräng sa...

Härliga liljekonvaljer. . .mina tankar går automatiskt till skolavslutningar där en bukett var given
att ha på skolbänken. . . !!! :-) Här nere har den inte kommit än. . . iaf har jag inte sett några!
Är fortfarande varmt här +25 o tydligen ska värmen fortsätta!
Ha en fin torsdag!
Kram