22 mars 2024

Aprikosorange tulpaner

Jag njuter av buketten med aprikosorange tulpaner på mitt vardagsrumsbord. Ingen annan färg gör mig så glad som just den. En färg jag för några år sen inte skulle kunna tänka mig.

Tänk vad man ändrar smak. Har också slutat köpa buketter från matbutikerna. Gynnar hellre lilla blomsterhandeln som ju är dyrare men de har buketter som slår ut och håller sig en hel vecka. Och så doftar de också, i alla fall de här gör det.

Hoppas ni får en solig och skön helg. Kram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker färg. Handlar också i den lokala blomsteraffären mest för att det känns ljuvligt att gå in där och njuta av alla vackra blommor

Anonym sa...

Den färgen är verkligen fin! Jag köper inte alltid tulpaner efter färg, ofta ser jag mer på hur de ser ut. Trevlig fredag! Eval8

Mamma C sa...

Jag tycker den där färgen är jättevacker.
Här köps det inte några tulpaner alls. De som säljs på marknaden är inget att ha.
Ha en fin helg du med.
Kram Carin

lisashus sa...

Jag har också ändrat inställning till tulpanfärger - så fint med de orangea.
Bättre att köpa lite dyrare, precis som du säjer, annars köper jag inte så ofta som tidigare - priserna har ju rusat på det mesta, även tulpaner, det får bli kvistar och blåbärsris och små blommor från torpet.
Du har det verkligen fin och hemtrevligt!
Önskar dej en fin fredag och helg!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Så vackra tulpaner....och att de doftar är ju verkligen en bonus!
Ha en mysig fredag och helg! Kram
Birgitta

MirandaMaräng sa...

Härligt med lite färg som lyser upp på bordet. . .det behövs verkligen nu!
Ha en fin dag!
Kram