29 maj 2024

Annorlunda boktips


Köksfönstret är stort, soligt och svår att visa i motljuset. På fönsterbänken ser det ut så här just nu. Två pelargonkrukor, en stickling av kranspeperomia, ett klättrande svartöga och...

... en favoritbok lutad mot fönstret. I det här fallet, boken om Karin Larsson och blommorna i Sundborn. Mitt bästa inredningstips... använd böcker! Ger trivsel och bryter av tycker jag. Luta en vacker bok, ställ ett gäng i fönsterkarmen...

... eller stapla några på varandra för att ge höjd åt en kruka. Möjligheterna är oändliga. Gratis är det också.

Fotograferad från balkongen genom kattnätet visar svartögat såklart sin bästa sida. Men den trivs bättre inomhus än utomhus hos mig, det har jag redan märkt. 

Nu är maj snart slut och hos oss har det varit en fantastisk månad. Regn har vi också fått om än det borde kommit mer. Men vi är glada över det som kom.

Önskar er fina sista majdagar och ett glatt intåg i sommarmånaden juni. 

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen ett bra tips att använda sina böcker till. Tyvärr så har jag inga fönsterbrädan längre sedan vi flyttade till Spanien.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Det var en bra idé! Istället för dubbla rader i bokhyllan…
God onsdag! Eval8

Rosor och ruiner sa...

Bra boktips! Jag använder också böcker som inredning, på några ställen, tycker det är toppen!

Skönt att ni fått regn, här kom det 20 mm första veckan i maj, sedan har det inte kommit en enda droppe... så himla torrt nu, så till och med perennerna i rabatten slokar.

Kram Gunilla

Vit Hortensia sa...

Vilken fin svartöga! Pryder verkligen sin plats både inifrån och utifrån!
Jag använder också böcker i fönstren, men de jag har är gamla och inget jag läser, eller har läst :-)
Kramar
Birgitta

Anonym sa...

Ditt köksfönster är ljuvligt och boktravar har även jag i mina fönster. Så smart!
Vädret har varit toppen även här även lite väl varmt i min smak.
Din Svartöga är otroligt ståtlig! Oj, så fin!
Datorn funkar fortfarande inte hos mej- därför anonym.
Kram
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Fint i ditt fönster. Svartögat ser ju strålande ut. Ja böcker i inredning är fint. Inspirerande och trevligt. Kraaam Pia

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

C'est une bonne idée d'utiliser les livres pour décorer ou rehausser quelque chose, de plus, cela fait de la place dans la bibliothèque.
Vous vivez en Suède et vous avez chaud en ce moment, je vis dans la région parisienne donc à 2000 kms plus au sud et il fait 12°C aujourd'hui avec un temps pourri depuis plus de 2 semaines.
La météo devient aussi folle que les humains.

Bon weekend et profitez-bien de votre balcon.
Kram
Hélène

HWIT BLOGG sa...

Ja böcker ger hemmet liv! Svartögat ryder verkligen ditt fönster...
Ha en mysig söndag! Kram från Titti