23 maj 2024

Balkongliv


Det kommer att bli många bilder framöver från mitt extrarum, balkongen. Bästa balkong jag haft! Perfekt läge i skydd bakom äppelträdet där skuggan vandrar alldeles lagom genom kronan. Precis vad jag vill ha.

Dessa varma sköna sommardagar har jag mestadels befunnit mig här. Iris också tidvis. Har köpt en liten nätt vilstol som jag faktiskt kan ta en lur i om jag vill. Och det vill jag! Bilder kommer så småningom.

Mina övervintrade gamla mårbackapelagoner är stora och frodiga... men har inte en enda blomknopp. Tror jag ska sluta ge dem näring. I morgon fredag väntas ett regnområde dra in. Passar bra för då tänker jag så i min pallkrage på lördag. Inga märkvärdigheter men ringblommor vill jag ha. Ska bli så härligt att få sätta fingrarna i jorden.

Hoppas ni har det lika bra som jag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Din pelargon överlevde iallafall, till skillnad från mina. Men konstigt den inte har knoppar.
Låter som en perfekt balkong och så skönt med en stol du kan slumra till i! /Eval8

Anonym sa...

Å vad jag har längtat efter detta. Ska bli roligt att se denna balkongen blomma. Ha det så härligt och njut

Mamma C sa...

Den är ju verkligen stor och fin din perlagon.
Skönt att kunna ta sig en liten middagslur där på balkongen.
Tror det skulle bli lite regn här med under natten.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Lisas hus här. Min dator har fått "hicka". Kommer inte ut på nätet.
Vilken härlig balkong du har och säkert blir det många njutarstunder där. Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

En vilstol skulle jag behöva just nu när vi nyss kommit hem från några dagar på vår Dalagård....Trött!
Det ser väldigt mysigt ut på din balkong. Så härligt att du trivs där i det vandrande ljuset!
Önskar dig en riktigt fin helg! Kramar
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Jag förstår att du trivs med din balkong, led med dig förut när du hade din gassande balkong utan svalka, heta sommardagar!

Skönt med regn med, skicka hit det sen! Här är så himla torrt...
Kram Gunilla

MirandaMaräng sa...

Vad härligt det låter att sitta i skuggan av äppelträdet. . . .det skulle jag verkligen vilja ha också för min balkong flödar av sol från morgon till kväll!
Ha det så bra!
Kram

Hannas krypin sa...

Jag är riktigt dålig på att övervintra pelargoner. Vet inte vad jag gör för fel. Hur som helst så ser din balkong riktigt vilsam och trevlig ut.

http://hannaskrypin.se